۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
شرایط عجیب بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی| مجلس ورود می‌کند
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

شرایط عجیب بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی| مجلس ورود می‌کند

رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید بانک‌ها باید تسهیلات را بدون درخواست وثیقه و ضمانت‌های عجیب و غریب تامین کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره برنامه‌های کمیسیون متبوعش برای تحقق «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، گفت: بسیاری از مشکلاتی که واحدهای تولیدی در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند حاصل موانعی است که توسط برخی از دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها ایجاد می‌شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تسهیل صدور مجوز برای کسب و کارها و پرداخت تسهیلات مناسب به واحدهای تولیدی را از جمله راهکارهای حمایت از تولید دانست و افزود: در برخی موارد با وجود اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با پیش بینی راهکارهایی به دنبال کمک به واحدهای تولیدی است اما برخی از مدیران کارشکنی کرده و در مسیر تولید مانع ایجاد می کنند.

انتقاد از طولانی بودن فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار
وی با اشاره به ضرورت کوتاه کردن فرآیند صدور مجوزها برای کسب و کارها، اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته، مجوزهای مربوط به فعالت‌های اقتصادی ظرف ۴۸ ساعت صادر می شود درحالیکه در ایران سرمایه‌گذار ناچار است برای دریافت این مجوزها بیش از ۳ ماه صبر کند حال آنکه ظرف این مدت با شوک‌های ارزی، ارزش پول وی نصف می‌شود که این روند موجب بی انگیزه گی سرمایه گذاران خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم از عملکرد بانک‌ها در تامین تسهیلات موردنیاز واحدهای تولیدی انتقاد کرد و ادامه داد: به طور مثال فردی که به منظور راه‌اندازی واحدی تولیدی، سوله‌ای خریداری کرده، زمانیکه برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه می‌کند به در بسته برخورد می کند، زیرا بانک سوله را به عنوان وثیقه نمی پذیرد از سوی دیگر سازمان‌هایی مانند محیط زیست و شهرک‌های صنعتی برای صدور مجوز مروبط به سوله مذکور باید همکاری کنند که در برخی مواقع کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد.

حذف موانع پیش روی تولید اولویت کمیسیون صنایع و معادن مجلس است
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: بانک‌ها باید تسهیلات را بدون درخواست وثیقه و ضمانت‌های عجیب و غریب تامین کنند.

رحیمی با بیان اینکه حذف موانع پیش روی تولید اولویت کمیسیون صنایع و معادن مجلس است، ادامه داد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در راستای حذف موانع پیش روی تولید جلساتی با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌کند تا راهکارهای مانع زدایی مشخص و اجرایی شود.

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از عمر برخی از قوانین کشور بیش از ۵۰ سال می گذرد که نیاز است به روز شود تا مانع تولید نباشد.

کد خبر: ۸۰٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha