۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
جلوگیری از گرانی سرمایه گذاری در تولید در دستور کار مجلس
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

جلوگیری از گرانی سرمایه گذاری در تولید در دستور کار مجلس

خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با حساسیت ویژه در جهت تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها عمل خواهیم کرد.

به گزارش بازار، محمد خدابخشی نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کمیسیون برنامه و بودجه امسال با جدیت و توان کامل در جهت حمایت از تولید، پشتیبانی و رفع موانع پیش روی تولید و مشکلات اقتصادی کشور با نظارت و پیگیری از مسئولان اجرایی کشور اقدام خواهد کرد.

خدابخشی؛ نظارت بر اجرای قوانین همچون قانون بهبود مستمر کسب و کار، قانون تولید رقابت پذیر، اصلاح قانون تجارت و پیگیری موضوع‌هایی مانند بحث ورشکستگی‌ها و مشکلات مربوط به اخراج نیروی کار در واحدهای تولیدی را از مباحثی دانست که کمیسیون برنامه و بودجه به آن‌ها خواهد پرداخت.

وی گفت: نظارت بر نحوه انتشار اوراق در جهت جلوگیری از افزایش بهره در بازار و جلوگیری از گرانی سرمایه گذاری در تولید از دیگر مواردی است که کمیسیون برنامه و بودجه در دستور کار دارد.

خدابخشی، نظارت بر تخصیص بودجه طرح‌های عمرانی را از زمینه‌های اصلی جهش تولید خواند و افزود: طرح‌های عمرانی قابل واگذاری را پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در فعالیت‌های تولیدی، گفت: نظارت بر نحوه چگونگی پرداخت اعتبارات مربوط به تبصره‌های ۱۴ (بخش مربوط به تولید و اشتغال) و تبصره ۱۸ (ساز و کارهای بخش تولید و اشتغال) و همچنین نظارت بر نحوه تخصیص منابع و اعتبارات به بانک‌ها از جمله محورهای مهمی است که کمیسیون برنامه و بودجه در سال جاری به منظور حمایت از تولید در دستورکار خود خواهد داشت.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تاکید بر اینکه تولیدکنندگان نیز باید در جهت تحقق شعار سال به تولید کالاهای با کیفیت اقدام کنند، افزود: از مردم عزیز نیز انتظار می‌رود در جهت حمایت از تولید، کالاهای با کیفیت ساخت داخلی را خریداری کنند.

خدابخشی همچنین گفت: در هفته اول برگزاری جلسات کمیسیون برنامه و بودجه از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ارایه گزارش درخصوص چگونگی اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ دعوت خواهیم کرد.

کد خبر: ۸۰٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha