۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
افزایش ۶ درصدی تولید گاز در سال ۹۹
باوجود تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از کرونا محقق شد؛

افزایش ۶ درصدی تولید گاز در سال ۹۹

کاظمی، معاون عملیات دیسپچینگ شرکت ملی گاز از افزایش ۶ درصدی تولید گاز شیرین در کشور خبر داد و اعلام کرد: خوشبختانه باوجود محدودیت‌ها و موانع ناشی از تحریم‌ها و مضاف بر آن شیوع ویروس کرونا، رشد و توسعه متوقف نشد و همچنان شاهد روند افزایشی تولید گاز در کشور هستیم.

 به گزارش بازار به نقل از شانا، احمد کاظمی ضمن ارائه گزارشی مختصر از عملکرد این مرکز در سال ۹۹، گفت: افزایش ۶ درصدی تولید گاز که معادل ۱۵ میلیارد مترمکعب بوده در بخش‌های مختلف اعم از خانگی و تجاری توزیع شده است.

وی افزود: پارسال توانستیم به بخش‌های مولد و نیروگاهی کشور گاز بیشتری تحویل دهیم به‌طوری‌که در نیروگاه‌ها بیش از ۵ میلیارد مترمکعب و در بخش صنایع عمده مانند فولاد، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها بیش از ۳.۳ میلیارد مترمکعب گاز بیشتری تحویل شد.

معاون عملیات دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه خوشبختانه اوضاع جاری شبکه گاز کشور در بخش‌های مختلف تولید، انتقال و توزیع گاز شرایط موثر و پایداری دارد، گفت: هم‌اکنون ۳۷ سکوی گازی در پارس جنوبی، ۲۰ پالایشگاه گازی در سطح کشور، ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال و ۳۹۵ هزار کیلومتر خط تولید در شبکه‌های گاز استانی فعال هستند و کار گازرسانی به اقصی نقاط کشور در بخش‌های خانگی، تجاری و دیگر بخش‌ها را به‌عهده دارند.

کاظمی، مصرف روزانه گاز خانگی در شرایط کنونی را حدود ۳۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این در حالی است که مصرف گاز در بخش صنایع عمده حدود ۱۳۰ میلیون مترمکعب در روز و مصرف روزانه نیروگاه‌ها حدود ۱۶۰ میلیون مترمکعب است و سوخت نیروگاه‌های گازی به‌طور کامل با گاز طبیعی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مقدار صادرات حدود پنج درصد از تولید را شامل می‌شود که مطابق تعهد و قراردادهای امضا شده با کشورهای واردکننده است و تزریق گاز به میدان‌های نفتی برای ازدیاد و برداشت هم وضع مطلوبی دارد.

معاون عملیات دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه همه تلاش این مرکز بر روند تولید گاز ایمن و پایدار آن هم به‌طور مستمر و بی‌وقفه به مشترکان خانگی است، گفت: این مرکز داده‌های مربوط به بخش‌های مختلف تولید، انتقال و توزیع را لحظه‌ای دریافت می‌کند و این داده‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته و هفتگی در مراکز استان‌ها پایش، مدیریت و راهبری می‌شود.

کد خبر: ۸۰٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha