۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
حفر و تکمیل بیش از ۱۰۰ حلقه چاه در کارنامه ملی حفاری
در سال ۹۹ محقق شد؛

حفر و تکمیل بیش از ۱۰۰ حلقه چاه در کارنامه ملی حفاری

موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل ۱۱۵ حلقه چاه نفت و گاز در سال ۹۹ خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۱۲ حلقه چاه در خشکی و سه حلقه در دریا حفر شده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سید عبدالله موسوی از حفر و تکمیل ۱۱۵ حلقه چاه نفت و گاز در سال ۹۹ خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۱۲ حلقه چاه در خشکی و سه حلقه در دریا حفر شده که از مجموع این چاه‌ها، ۲۶ حلقه توسعه‌ای، ۲ حلقه توصیفی، ۴ حلقه اکتشافی و ۸۳ حلقه تکمیلی است که در حفظ، نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید نقش مهمی داشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین حجم حفاری در سال ۹۹ در گستره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شد. وسعت عملیاتی ملی حفاری در حوزه فعالیت شرکت‌های نفت فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت، نفت مناطق مرکزی و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز تمرکز داشت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در همین ارتباط به حفاری و تکمیل ۱۲ حلقه چاه با مجموع ۸ هزار و ۵۹۰ متر در قالب پروژه‌ای در میدان‌های مشترک غرب کارون اشاره کرد.

موسوی افزود: در سال ۱۳۹۹ همسو با حفاری متداول عمودی، عملیات حفاری پیچیده افقی و جهت‌دار نیز انجام شد. در این شیوه حفاری که نیاز به تخصص و تجهیزات ویژه دارد، ۴۳ حلقه چاه به متراژ ۱۰ هزار و ۱۸۲ متر حفر و از سوی متخصصان عملیات ویژه، ۶۵۴ متر مغزه‌گیری برای کسب اطلاعات از مخازن نفت و گاز انجام شد.

وی گفت: خدمات یکپارچه فنی و مهندسی مرتبط با صنعت حفاری از ویژگی‌های برجسته و برند ملی حفاری است که به موازات عملیات حفاری از سوی دو مدیریت خدمات فنی و خدمات ویژه ارائه می‌شود و در این زمینه نیز به درخواست‌های شرکت‌های متقاضی در دو بخش ارائه خدمات به چاه‌های در دست حفاری و چاه‌های در حال بهره‌برداری به موقع پاسخ داده شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به محدودیت‌ها و شرایط سخت کرونایی و لزوم به‌کارگیری پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: با وجود این شرایط و کاهش شمار کارکنان برای حفظ سلامت آنان، تلاشگران این شرکت موفق به انجام حفاری چاه‌های برنامه شده و همچنین ۴ هزار و ۴۳۱ مورد خدمات فنی و ویژه شدند.

موسوی تصریح کرد: این خدمات در بخش خدمات ویژه یک هزار و ۸۰ مورد شامل نمودارگیری، چاه پیمایی، نمونه برداری از سیال حفاری و زمین شناسی و در بخش خدمات فنی ۳ هزار و ۳۵۱ عملیات مشتمل بر لوله مغزی سیار، اسیدکاری، سیمانکاری، تزریق پذیری، آزمایش چاه، حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره دهی چاه بوده است.

وی گفت: شرکت ملی حفاری ایران در سال جهش تولید در ارتباط با ایجاد فرصت‌های همکاری با سازندگان و صنعتگران داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و پژوهشی برای تامین قطعات، تجهیزات، کالا و مواد مورد نیاز اقدام و قراردادهای پرشماری نیز مبادله کرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران کسب و یا تمدید گواهینامه‌های بین‌المللی مدیریت‌های کیفیت، محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و سلامت دکل‌های حفاری، برگزاری دوره‌های تخصصی با استفاده از بستر فضای مجازی، به کارگیری سامانه‌های مختلف در بخش‌های عملیاتی، پشتیبانی و ارتباطی و اهتمام به انضباط اداری و مالی، افزایش ضریب ایمنی و انجام مسئولیت‌های اجتماعی را سرفصل اقدام‌های یک سال اخیر این شرکت برشمرد.

موسوی سال ۱۴۰۰ را با توجه به مشارکت فعال در پروژه‌های تعریف شده در طرح توسعه ۲۸ مخزن و دیگر پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران از جمله توسعه میدان‌های بالارود، بنگستان لالی، رامین، سپهر و جفیر، سیاهمکان، نفت شهر، گچساران، اهواز یک و ۴ و مارون ۲ و ۵ به طور مستقل و یا در همکاری  با شرکت‌های بخش خصوصی پرکار ارزیابی و اظهار کرد: این شرکت در سال جدید نیز در اجرای برنامه‌های ابلاغی شرکت ملی نفت ایران همه توان تخصصی و ظرفیت‌های خود را در بخش‌های عملیاتی و خدمات جانبی صنعت حفاری بکارگیری می‌کند.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ با توجه به اهداف صنعت نفت در زمینه توسعه مخازن و افزایش تولید به ویژه پروژه‌های ۲۸ مخزن و دیگر پروژه‌های صنعت نفت، افق روشنی برای صنعت حفاری کشور پیش‌بینی می‌شود و براین اساس برنامه‌های ملی حفاری بر محور افزایش بازدهی کار و بهره‌وری، کاهش انتظارها، راهبری نظام‌مند و فرآیندنگری، روزآمدسازی و تعمیرات دوره‌ای (اورهال) دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری، تعامل بیش از پیش با کارفرماهای پروژه و شرکت‌های متقاضی، تقویت انگیزش سازمانی و رضایتمندی کارکنان و انضباط اداری و مالی با نگاه بنگاهداری اقتصادی متمرکز است.

کد خبر: ۸۰٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha