۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
واگذاری ۵۱۰ هزار واحد مسکونی به مردم در ماه‌های ابتدایی سال
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

واگذاری ۵۱۰ هزار واحد مسکونی به مردم در ماه‌های ابتدایی سال

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از واگذاری ۵۱۰ هزار واحد مسکونی در ماه‌های ابتدایی سال به متقاضیان خبر داد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت با اشاره به شعار سال جاری گفت: از سال گذشته با چند اقدام تلاش کردیم رویکرد جریان پایدار تولید مسکن در کشور برقرار شود و ازجمله جامعه هدف متقاضیان را شناسایی کردیم که این افراد تشکیل پرونده دادند و برای آن‌ها حساب بانکی افتتاح شد.

وی افزود: تا پایان سال گذشته همچنین ثبت نام از متقاضیان ساکن شهرهایی که پیش‌تر نام نویسی نشده بودند، انجام شد و همچنین زمین‌های مناسب و مطلوب زندگی شهری به میزان کافی در محدوده شهرها انتخاب و تخصیص داده شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: عملیات ساخت و سازهایی که قرار بود توسط مردم و انبوه سازان اجرا شود اجرایی شده است و عملیات ساخت ۵۱۰ هزار واحد مسکونی که از سال قبل و حتی سال ۹۸ آغاز شده بود نیز از فروردین و ماه‌های آینده به ترتیب شاهد تحویل این خانه‌ها به مردم خواهیم بود.

آقای اسلامی با بیان اینکه امسال نیز گام موثر دیگری برای هماهنگی و تسهیل گری ساخت و ساز مسکن برخواهیم داشت افزود: با رفع موانع درباره مجوز و پروانه ساخت شهرداری‌ها و تسهیلاتی که بانک‌ها باید پرداخت کنند با همکاری وزارت کشور، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی موانع فوری‌تر برداشته شود و جریان تولید مسکن در کشور شتاب گیرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص مالیات خانه‌های خالی نیز گفت: سال گذشته اطلاعات یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال و با هدف کنترل قیمت مسکن، سامانه جامع املاک و اسکان راه اندازی شد.

وی افزود: در اجرای قانون جدید مجلس شورای اسلامی، از ۱۹ فروردین هر ایرانی که دارای واحد مسکونی است، مکلف است با مراجعه به سامانه جامع املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را وارد کند و با شناسایی واحدهای مسکونی خالی، این واحدها مکلف می‌شوند یا اجاره داده شوند و یا به فروش برسند که این امر موجب توسعه عرضه مسکن و کاهش تلاطمات این بازار خواهد شد ضمن اینکه با مالیات سنگینی که بر خانه‌های خالی وضع می‌شود، پول‌های سرمایه گذاری و سوداگری از بازار مسکن فاصله می‌گیرد و فقط پول‌های متقاضیان واقعی و مصرف کنندگان در بازار باقی خواهد ماند.

اسلامی همچنین تاکید کرد: هدف قانون مصوب مجلس اساسا این است که بخش سوداگری از بازار مسکن فاصله بگیرد.

کد خبر: ۸۰٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha