۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
دو کارخانه بزرگ مازندران احیا شدند
رئیس سازمان صمت مازندران:

دو کارخانه بزرگ مازندران احیا شدند

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران از احیای دو واحد بزرگ تولیدی و صنعتی استان و بازگشت به چرخه تولید این واحدها خبر داد.

حسینقلی  قوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر تعیین تکلیف و خلع ید اراضی صنعتی راکد که طرح های صنعتی و تولیدی در آن اجرا نشده است، افزود: با تعیین تکلیف طرح‌های راکد، ۲۵۰ هکتار از اراضی صنعتی در استان آزادسازی می شود.

وی کمبود زمین را از مهمترین مشکلات بخش صنعت در استان بیان کرد و با اشاره به پایین بودن سرانه زمین صنعتی در استان گفت: با احداث شهرک هزار هکتاری شهید سلیمانی در شرق استان بخشی از مشکلات این بخش برطرف می شود.

وی درباره احیای واحدهای تولیدی در استان گفت: در سال جهش تولید بیشتر اولویت استان، احیای واحدهای بزرگ تولیدی در استان بود و در این راستا کارخانه بزرگ تولیدی نظیر خوتکا احیا شده است.

قوانلو با اظهار اینکه خوتکا قابلیت ایجاد اشتغال برای هزار نفر را دارد، بازگشت آن را به تولید از جمله برنامه ها طی سال قبل بیان کرد و گفت: همچنین واحد تولیدی خزر خز که سال ها راکد بود، احیا و به چرخه تولید بازگشت.

رئیس سازمان صمت مازندران با عنوان اینکه کارخانه پوشاک خزر خز به کارخانه پروفیل تبدیل شده است، میزان سرمایه گذاری برای احیای آن را یک‌هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول کار هستند.

کد خبر: ۸۰٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha