۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
جشن خودکفایی تولید واگن‌های مسافری در راه است
وزیر راه و شهرسازی:

جشن خودکفایی تولید واگن‌های مسافری در راه است

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال ۹۹ علاوه بر جلوگیری از واردات و حمایت از تولید داخل، جشن خودکفایی تولید واگن باری را برگزار کردیم.

به گزارش بازار، محمد اسلامی گفت: در ماه‌های آینده جشن خودکفایی تولید واگن مسافری و لوکوموتیو را برگزار خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشترین خروج مسافرتی از تهران است سال گذشته محدودیت ها شدیدتر بود.

وی با اشاره به وضع راه‌ها گفت: تردد جاده‌ای بین استانی و در سطح کشور نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری مواجه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: رشد سفر با وسیله نقلیه عمومی اتوبوس، قطار و هواپیما نسبت به مشابه سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

او بیان کرد: براساس اطلاعات پلیس راهور تردد در شهرهای قرمز و نارنجی کاهش و در سایر مناطق کشور با رنگ‌بندی‌های آبی و زرد تردد افزایش داشته است.

اسلامی گفت: مسافران برای خروج از شهرهای قرمز و نارنجی با وسیله نقلیه عمومی(اتوبوس، هواپیما، کشتی و قطار) حتما از او تست کرونا گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن تست اجازه سوار شدن دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نیروهای هلال احمر در ۳۱ پایانه‌ مرزی فعال کشور مستقرند و از مسافران تست کرونا گرفته‌ می‌شود.

او گفت: پایدارسازی تولید مسکن با ایجاد اصلاحات در آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها، ثبت‌نام گسترده از مردم و عرضه زمین در همه شهرهای دارای متقاضی مهم‌ترین اقدام وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۹ بود.

اسلامی بیان کرد: سال گذشته توانستیم در حوزه راه‌ها و بهبود وضع حمل و نقل رکوردهای جدیدی را به لحاظ عملیات اجرایی در کشور ثبت و ضبط کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته سامانه جامع املاک و اسکان را فعال کردیم و در پرتو این سامانه حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شد و موجب افزایش عرضه به بازار و کاهش حدود ۲۵ درصدی قیمت مسکن شد.

افتتاح ۹۰۰ کیلومتر بزرگراه در سال ۹۹
او افزود: در سال ۹۹ حدود ۹۰۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح کردیم و حدود ۳۰۰ کیلومتر دیگر هم آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

اسلامی با بیان اینکه سال گذشته رونق تولید و جهش تولید را در حوزه ریل داخلی داشتیم، گفت: در سال‌های گذشته سامانه‌های ریلی و واگن‌های باری از خارج از کشور تأمین می‌شد، ولی در سال ۹۸، ۷۷۸ واگن باری، مسافری و لوکوموتیو با توان نیروی داخلی ساخته شد و در سال ۹۹ این رقم از یک‌هزار و ۱۵ واگن عبور کرد.

اسلامی با بیان اینکه قوانین متضاد مهم‌ترین چالش وزارت راه و شهرسازی است، بیان کرد: دستگاه نظارتی نباید وارد تشخیص مدیریتی شود و فقط به طرح سوال بپردازد.

کد خبر: ۸۰٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha