۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
مصداق صحیح موانع در تولید، حوزه مسکن است
کارشناس مسائل اقتصادی:

مصداق صحیح موانع در تولید، حوزه مسکن است

موذن، کارشناس اقتصادی گفت: پشتیبانی نشدن و بودن موانع زیاد اجرایی، موجب نابسامانی در حوزه مسکن و رشد غیر متعارف قیمت‌ها شده است.

به گزارش بازار، مهدی موذن، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، افزود: باید در حوزه مسکن که نیاز اساسی خانواده هاست، توجه ویژه شود.

وی حمایت از تولید مسکن را یکی از مهمترین موضوعات برای توجه دولت عنوان کرد و افزود: هر وقت دولت از موضوعی حمایت کرده موفق بوده و اگر تا پیش از این، از ساخت مسکن حمایت می‌کرد حاصلش را امروز می‌دیدیم.

موذن اضافه کرد: برنامه مدون و کاربردی در حوزه مسکن که عوض شدن دولت‌ها باعث اختلال و فصل آن نشود یکی از موضوعاتی است که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

وی، مسکن مهر، مسکن ملی، مسکن اجتماعی و مسکن متری را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: مسئولانی که این طرح‌ها را ارایه می‌دهند باید عدم کفایت خود را در برنامه ریزی صحیح و اصولی اعتراف کنند.

این کارشناس اقتصادی درباره پشتیبانی در حوزه تولید مسکن افزود: ایجاد مشوق‌های ساخت و ساز و حمایت از انبوه سازان و تولیدکنندگان و ترویج روش‌های صنعتی سازی، خود از مواردی است که می‌تواند در پشتیبانی از تامین مسکن کمک کند.

موذن اشاره کرد: در ۱۲ سال پیش سهم صنعتی سازی مسکن ۳ درصد بوده و این طرح در حال حاضر به ۱۰ درصد رسیده و این بدان معناست که در این حوزه رشد قابل توجه‌ای نداشته ایم.

وی اضافه کرد: ترویج صنعتی سازی علاوه بر زمان کم با قیمت پایین، می‌تواند مشکل مسکن را در مواقع ضروری حل کند.

موذن گفت: تخصیص تسهیلات حمایتی که خارج از قدرت مردم باشد خود مشکلی بر مشکلات آن‌ها می‌افزاید پس مسئولان در اعطای تسهیلات نیز باید کمال دقت را داشته باشند.

کد خبر: ۸۰٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha