۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
فعالیت مراکز اقامتی ایلام با ۵۰ درصد ظرفیت در نوروز ۱۴۰۰
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛

فعالیت مراکز اقامتی ایلام با ۵۰ درصد ظرفیت در نوروز ۱۴۰۰

ایلام- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از فعالیت ۵۰ درصدی مراکز اقامتی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام،  عبدالمالک شنبه‌زاده ضمن بازدید از تمامی مراکز اقامتی در دومین روز از فعالیت ستاد خدمات سفر با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به این‌که استان با دارا بودن طبیعت بکر و شهرستان‌ها و روستاهای متنوع از نظر آب‌وهوا و طبیعت‌گردی، ظرفیت بالایی برای حضور گردشگران دارد، براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، تمامی مراکز اقامتی با ظرفیت ۵۰ درصدی آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی است.

وی افزود: با توجه به طرح سفر هوشمند و ایمن، همه تأسیسات گردشگری ملزم هستند از طریق سامانه جانا و ماسک اطلاعات بیماران را رصد و از پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا، خودداری کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان این‌که تنها مسافرانی که اقدام به رزرو مراکز اقامتی کرده‌اند، اجازه تردد و اقامت در استان را دارند، اضافه کرد: تمامی تأسیسات گردشگری اعم از هتل، مهمانپذیر، واحدهای بوم‌گردی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، واحد مربوطه پلمب خواهد شد.

وی گفت: سفرهای نوروزی در قالب تور تنها در چارچوب تورهای برنامه‌ریزی شده از طریق آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و تحت ‌نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در سامانه ثبت تور کد دریافت کرده‌اند، امکان‌پذیر خواهد بود.

شنبه‌زاده یادآور شد: رونق مجدد صنعت گردشگری در دوران کرونا و پساکرونا نیازمند برنامه‌ریزی و ارائه بسته‌های حمایتی و تشویقی برای فعالان این عرصه و گردشگران است.

کد خبر: ۸۰٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha