۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
شناسایی ۱۶۰ مسیر گردشگری در مازندران/۲۲۷ پروژه اجرا شد
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

شناسایی ۱۶۰ مسیر گردشگری در مازندران/۲۲۷ پروژه اجرا شد

ساری- فرزانه، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از شناسایی ۱۶۰ مسیر گردشگری روستایی طی یکسال گذشته در استان خبر داد.

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شناسایی ۱۶۰ مسیر گردشگری جدید روستایی در استان اظهار داشت: شناسایی این مسیر سبب می شود تا مازندران در پساکرونا به مقصد سفر و گردشگری تبدیل شود.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر ظرفیت اقامتی در استان ۸۸ هزار نفر شب است، اظهار داشت: این ظرفیت شامل هتل، متل، واحدهای بومگردی، هتل آپارتمان و دیگر اشکال اقامتی است.

وی از اجرای ۲۲۷ پروژه گردشگری در استان خبر داد و میزان سرمایه گذاری این طرح ها را ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و درباره نظارت بر واحدهای گردشگری در استان با بیان اینکه سعی می کنیم با بسیج امکانات، نظارت های مستمر را در اولویت برنامه ها قرار دهیم، رعایت پروتکل های بهداشتی را در مجموعه های گردشگری الزامی دانست و گفت: با هر گونه تخلف در این بخش برخورد خواهیم کرد.

وی شمار بازدیدهای صورت گرفته از مراکز اقامتی را حدود ۲۰۰ مورد بیان کرد و گفت: پروتکل های بهداشتی در مجموعه های گردشگری در بهترین حالت اجرا می شود و نظارت بر این بخش نیز مستمر خواهد بود.

فرزانه با اشاره به ممنوعیت پذیرش مسافران در مجموعه های اقامتی دولتی خواستار توجه دستگاه های دولتی به این مصوبه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران به خسارت های شیوع کرونا بر بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: امیدواریم امسال با اتمام بیماری و رفع موانع فراروی، شاهد رونق و جهش بخش گردشگری در استان باشیم.

کد خبر: ۸۰٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha