۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه ها در زنجان
مدیرکل هواشناسی استان زنجان هشدار نارنجی داد:

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه ها در زنجان

زنجان- رحمان نیا،مدیرکل هواشناسی استان زنجان نسبت به طغیان و سیلابی شدن رودخانه ها در استان زنجان هشدار داد و گفت: شهروندان در حد ممکن در بیرون از خانه تردد نکنند.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: از امروز سامانه بارسی وارد استان می شود و از روز چهارشنبه هم بر شدت بارش ها افزوده می شود. 

وی نسبت به طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر در استان زنجان هشدار داد و اظهار کرد: شهروندان از تردد در کنار حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خود داری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: از مسافران درخواست می شود با توجه به وقوع سیل در حاشیه رودخانه ها چادر نزنند. 

رحمان نیا با بیان اینکه وزش باد شدید در استان حاکم می شود،تاکید کرد: سرعت وزش باد با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که در این میان به شهروندان توصیه می‌شود در کنار ساختمان‌های نیمه کاره، درختان فرسوده و تاسیسات شهری تردد نکنند. 

وی افزود: همچنین وزش باد شدید موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه ها، تابلوها بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده می‌شود و شهروندان در حد ممکن در خانه بمانند.

کد خبر: ۸۰٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha