۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
تاکید ما بر حل مشکلات از طریق بررسی میدانی توسط فعالان اقتصادی است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تاکید ما بر حل مشکلات از طریق بررسی میدانی توسط فعالان اقتصادی است

پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر ما بخواهیم سال ۱۴۰۰ در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری و رفع مشکلات اقتصادی کشور عمل کنیم آنچه موانع از نگاه فعالان اقتصای است می‌تواند به ما کمک کند.

به گزارش بازار، محمدرضا پور ابراهیمی با بیا اینکه شعار امسال در ادامه شعار سال ۱۳۹۹ و در راستای جهش تولید است، گفت: رهبر معظم انقلاب امسال به دو مولفه مهم در حوزه استمرار و تقویت جهش تولید تاکید داشتند یکی در رفع موانع پیش روی فعالیت های تولیدی در اقتصاد کشور و دوم حمایت ها و پشتیبانی هایی است که باید در کنار رفع موانع انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا نیازمند هم کار سلبی و هم کار ایجابی هستیم، بیان کرد: هر دو بخش می تواند کمک کند روند شروع شده فعالیت های تولید در کشور در سال ۱۳۹۹ در سال ۱۴۰۰ به بعد با یک تقویت جدی رو به رو شود و با سرعت بیشتری همراه باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی کشور قبل از سال ۱۳۹۹، تقریبا منفی بوده ولی سال ۱۳۹۹ علیرغم همه مشکلاتی که تحت تاثیر کرونا بر اقتصاد جهانی بود و استمرار تحریم ها ولی خوشبختانه گزارشی که از نه ماهه آخر سال از بانک مرکزی اخذ کردیم ۲.۲ نرخ رشد اقتصاد کشور مثبت شده است یعنی حرکت خوبی شروع شده و البته به اندازه مورد نیاز و مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تاکید ما بر حل مشکلات از طریق بررسی میدانی است که توسط فعالان اقتصادی مطرح می شود، گفت: بر اساس پایش ملی فضای کسب و کار در داخل کشور که هر سه ماه یکبار انجام می شود و بر اساس قانون، اتاق بازرگانی متولی آن است، آخرین گزارشی که در ارتباط با این موضوع منتشر شده مربوط به پاییز سال ۱۳۹۹ است. این گزارش بیانگر این است که سه مولفه اصلی امروز موانع اصلی در اقتصاد و کسب و کارهای کشور را تشکیل می دهند.

پور ابراهیمی در بیان این سه مولفه عنوان کرد: اولین اظهار نظری که فعالان اقتصادی در این گزارش مطرح کردند در ارتباط با موانع اصلی فعالیت های اقتصادی شان و آنچه به عنوان مشکلات است موضوع تغییرات مستمر مواد اولیه ای است که تولید را با آن مواجه کرده است. موضوع دوم، تغییرات مستمر در آیین نامه های دستورالعمل های اجرایی دولت است که یک چالش اساسی است. سومین موضوع، دسترسی به منابع مالی است که عمدتا نظام بانکی است. چهارم و پنجم هم به ترتیب نظام مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی برای کارگران در حوزه فعالیت های اقتصادی است.

وی متذکر شد: اگر ما بخواهیم سال ۱۴۰۰ در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری و رفع مشکلات اقتصادی کشور برای ارتقای توانمندی ها و بهبود شاخص های معیشتی و اشتغال جوانان در داخل کشور عمل کنیم آنچه موانع از نگاه فعالان اقتصای است می تواند به ما کمک کند.

کد خبر: ۸۰٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha