۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
بهبود تولید موجب پایداری اقتصاد و کاهش بیکاری می‌شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید:

بهبود تولید موجب پایداری اقتصاد و کاهش بیکاری می‌شود

زنگنه، عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید می‌گوید بهبود تولید موجب پایداری اقتصاد می‌شود به این معنا که با رونق تولید درآمدهای دولت از محل مالیات بر ثروت، تولید و دارایی تقویت شده و منابع درآمدی دولت ها از منابع غیرپایدار مانند صادارت نفت به منابع پایدار تبدیل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، گفت: تولید در اقتصاد امروز دنیا از چند حیث حائز اهمیت است؛ نخست تولید ثروت. ثروت از سه مسیر به دست می‌آید؛ نخست از کانال اقداماتی که قانونی نیستند مانند قاچاق، دوم فعالیت‌هایی که هرچند خلاف قانون نیستند اما زائد هستند مانند دلالی در بازار سکه و طلا.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی سومین مسیر تولید ثروت را که سالم‌ترین و شفاف‌ترین راه است، تولید دانست و افزود: تولید موجب افزایش ثروت سرانه کشور و خانوارها و به صورت کلی ثروت عمومی جامعه می‌شود در پی این موضوع رفاه اجتماعی و اقتصادی و بهبود شاخص‌های فرهنگی محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: کشورهای ثروتمند دنیا کشورهایی هستند که طی یک قرن گذشته یا ۵۰ سال گذشته بر تولید متمرکز بوده و سهم تولید ناخالص داخلیشان از تولید ناخالص دنیا قابل توجه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اگر به دنبال جامعه ای هستیم که مردم در آسایش باشند، هیچ مسیری به جز توجه به تولید نداریم، ادامه داد: تولید منجر به اشتغالزایی می شود و از آنجایی که جامعه ایران جوان بوده و بیکاری یکی از معضلات است باید به این مهم توجه کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید با بیان اینکه با رونق تولید، بیکاری کاهش یافته و مصونیت اجتماعی و فرهنگی محقق می‌شود، تصریح کرد: بهبود تولید موجب پایداری اقتصاد می شود به این معنا که با رونق تولید درآمدهای دولت از محل مالیات بر ثروت، تولید و دارایی تقویت شده و منابع درآمدی دولت ها از منابع غیرپایدار مانند صادارت نفت به منابع پایدار تبدیل می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه تولید موجب می شود کشور در برابر تکانه‌ها و تهدیدهای خارجی مقاوم شود، افزود: ما در جنگ اقتصادی نابرابر هستیم که این جنگ اقتصادی از سال ۵۸ علیه ملت ایران با بلوکه کردن دارایی جمهوری اسلامی و کاهش خرید نفت آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با این تهدیدها و تکانه های خارجی تولید است، ادامه داد: با بهبود تولید در کشاورزی، صنعت و دامداری به خودکفایی میرسیم.

کد خبر: ۸۰٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha