۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
تولید آهن اسفنجی در کشور از ۲۷ میلیون تن گذشت| کاهش صادرات محصولات فولادی
در ۱۱ ماهه سال ۹۹

تولید آهن اسفنجی در کشور از ۲۷ میلیون تن گذشت| کاهش صادرات محصولات فولادی

انجمن فولاد ایران اعلام کرد که در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۹ در مجموع ۲۷ میلیون و ۸۴۲ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شد که در مقایسه با سال گذشته که ۲۵ میلیون و ۴۴۹ هزار بوده ۹ درصدی افزایش نشان می دهد.

بازار؛ گروه صنعت: در این مدت ۲۷ میلیون و ۷۲۴ هزار تن فولاد میانی در کشورتولید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۴ میلیون و ۹۳۷ هزار تن بود بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است.

کاهش صادرات محصولات فولادی
در ۱۱ ماه نخست سال ۹۹ در مجموع ۱۶۰ هزار تن تیر آهن صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ ۱۲ درصد کاهش یافت.

در این مدت یک هزار و ۶۸۱ تن میلگرد صادر شد که در مقایسه با سال ۹۸ که ۲ هزار و ۱۰۶ تن بود حدود ۲۰ درصد کمتر بوده است.

در مدت یاد شده میزان صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی به ۱۷۰ تن رسید که در مقایسه با سال ۹۸ ۱۹ درصد کاهش نشان می دهد.

در این مدت صادرات کل مقاطع طویل فولادی کشور به ۲ هزار و ۱۱ تن رسید که در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۹۸ که ۲ هزار و ۴۹۸ تن بوده بیش از ۱۹ درصد کمتر شده است.

در ۱۱ ماهه نست سال ۹۹ صادرات ورق گرم فولادی ۵۲۶ تن بود که در با مقایسه با سال ۹۸ که ۵۱۹ تن بوده حدود یک درصد افزایش نشان می دهد.

در مدت یاد شده در مجموع صادرات ورق سرد ۲۶ تن بوده که بیش از ۷۷ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشتهو صادرات ورق پوششدار که ۷۷ تن بوده در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۴۷ درصد کمتر بده است.

در این مدت صادرات کل مقاطع تخت فولادی به ۶۲۹ تن رسید که در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۱۹ درصد کاهش یافته است و صادرات کل محصولات فولادی نیز به ۲ هزار و ۶۴۰ تن رسید که در مقایسه با سال ۹۸ که ۳ هزار و ۲۷۵ تن بوده ۱۹ درصد کمتر شده است.

در ۱۱ ماهه سال ۹۹ صادرات بیلت و بلوم به ۴ هزار و ۲۲۶ تن بوده که در مقایسه با سال ۹۸ بیش از ۵ درصد کاهش یافته و صادرات اسلب که یک هزار و ۳۷۴ تن بوده در مقایسه با مدت شمابه سال ۹۸ بیش از ۲۸ درصد کاهش داشته است.

در مدت مورد گزارش صادرات فولاد میانی به ۵ هزار و ۶۰۰ تن رسید که در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۹۸ که ۶ هزار و ۳۵۱ تن بوده بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته است.

همچنین در این مدت میزان صادرات آهن اسفنجی به ۸۱۹ تن رسید که در مقایسه با سال ۹۸ بیش از ۱۳ درصد کاهش نشان می دهد.

در این مدت در مجموع یک میلیون و ۱۶۳ هزار تن تیر آهن در کشور تولید شد مه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۳۶ هزار تن بود بیش از ۱۲ درصدی رشد نشان می دهد.

تولید انواع محصولات فولادی در کشور
در ۱۱ ماهه نخست امسال میزان تولید میلگرد در واحدهای فولادی در کشور به ۸ هزار و ۷۴۸ هزار تن رسید که نسبت به ۱۱ ماهه سال ۹۸ بیش از ۱۷ درصد افزاشی یافت.

در این مدت ۷۵۷ هزار تن ناودانی ونبشی در کشور تولید شد که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳ درصد افزایش یافته است و در این مدت با تولید ۱۰ هزار و ۶۶۸ تن فولاد طویل نسبت به سال ۹۸ شاهد رشد ۱۵ درصدی تولید این محصول در مجتمع های فولادی کشور بودیم.

کد خبر: ۸۰٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha