۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
توزیع ۵۹۵ هزار دز واکسن کرونا در شبکه بهداشتی کشور
سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد

توزیع ۵۹۵ هزار دز واکسن کرونا در شبکه بهداشتی کشور

جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو از توزیع بیش از ۵۹۵ هزار دز واکسن کرونا از مجموع واکسن‌های وارداتی در شبکه بهداشتی کشور از ۲۱ بهمن تا پایان سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور گفت: همچنان تا تکمیل واکسیناسیون مرحله یک فاصله داریم و به رغم مشکلات ناشی از کندی تولید، کمبود مواد اولیه و جانبی تولید در سطح جهانی و تناسب نداشتن عرضه و تقاضای واکسن و تأخیر در ورود و برخی ملاحظات فنی که برنامه واکسیناسیون ملی را محدود به واکسن‌های خاص و مورد تأیید می‌کند، سرعت واکسیناسیون در فروردین ماه و در گام بعد در اردیبهشت سرعت بیشتری خواهد یافت.

وی ادامه داد: از این تعداد واکسن مطابق گواهی سامانه TTAC و سامانه سیب، تا دیروز، ۱۲۴ هزار و ۱۹۳ دز واکسن تلقیح شده است که عمده دریافت کنندگان این واکسن‌ها کارکنان خط مقدم درمان بوده اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مادامیکه واکسیناسیون افراد مشمول مرحله یک پایان نیابد، واکسیناسیون مرحله ۲ آغاز نخواهد شد و مطابق پیش بینی‌های فعلی، تکمیل مرحله یک و واکسیناسیون اغلب افراد مشمول مرحله ۲ واکسیناسیون در فصل بهار آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۸۰٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha