۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
امسال بیش از ۲۵ هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد شد
استاندار همدان:

امسال بیش از ۲۵ هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد شد

همدان - استاندار همدان از ایجاد بیش از ۲۵ هزار شغل طی سال جاری در این استان خبر داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری سال جاری در استان همدان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان ظهر پنج شنبه به ریاست استاندار همدان و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، معاونان استاندار، فرمانداران شهرستان‌های دهگانه و مدیران کل استانی برگزار شد.

استاندار همدان در این شورا با بیان اینکه در سال ۹۹ در استان همدان بیش از ۲۵هزار شغل ایجاد شده است، گفت: میزان سرمایه‌گذاری سال جاری در استان همدان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

سید سعید شاهرخی با تاکید بر اینکه اقدامات ماندگاری در استان همدان بنیانگذاری شده که نوعی ریل‌گذاری برای دولت‌های آینده است، گفت: دولت بر این باور است که در استان همدان به‌صورت جدی در حوزه‌های مختلف جهش صورت گرفته است.

در برنامه سه ساله توسعه استان همدان پنج هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در هر سال پیش‌بینی شده که طبق گزارش بخش اشتغال بیش از هفت هزار میلیارد تومان در استان همدان در سال ۹۹ سرمایه‌گذاری انجام شده است

وی بابیان اینکه میانگین ایجاد اشتغال در شهرستان‌های دهگانه استان همدان ۱۲۸ درصد است، ادامه داد: در برنامه سه ساله توسعه استان همدان پنج هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در هر سال پیش‌بینی شده که طبق گزارش بخش اشتغال بیش از هفت هزار میلیارد تومان در استان همدان در سال ۹۹ سرمایه‌گذاری انجام شده است.

امسال بیش از ۲۵ هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد شد

شاهرخی با تاکید بر اینکه میزان کل سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ در استان همدان بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان است ضمن اینکه در استان همدان هر دو سال یک سد به بهره‌برداری رسیده است، گفت:  تامین آب سالم و مطمئن در دنیا برای مردم شهر ملایر یکی از اقدامات مهمی است که پس از سال‌ها در استان همدان انجام شده است.

اقدامات شاخص و چشم‌گیری در حوزه‌های مختلف در استان همدان انجام شده است
استاندار همدان بااشاره به اینکه با توجه به شاخص‌ها، آمارها و ارقامی که در دست است، اقدامات شاخص و چشم‌گیری در حوزه‌های مختلف در استان همدان انجام شده است، اظهار کرد: توفیقات و موفقیت‌هایی که تا کنون در استان همدان رقم خورده در شرایط سخت اقتصادی، تحمل فشار حداکثری دشمن و در سایه شوم گسترش ویروس کرونا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش و کوشش مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق برنامه راهبردی سه ساله توسعه استان همدان قابل تقدیر و تشکر است از تلاش‌هاق آیت‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان که با نگاه بلند و تفکر روشن در راستای وحدت، همدلی و وفاق در استان، تشکر و قدردانی کرد و گفت: از مجموعه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان که در این مدت ایثارگرانه در پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا خوش درخشیدند، تشکر می‌کنیم.

برنامه‌ سه ساله توسعه استان همدان تا پایان سال ۱۴۰۰ با همان جزئیات به قوت خود باقی است

شاهرخی با تاکید بر اینکه در سال آینده همچنان با قدرت توان مضاعف اقدامات در دست اقدام را دنبال خواهیم کرد، گفت: برنامه‌ سه ساله توسعه استان همدان تا پایان سال ۱۴۰۰ با همان جزئیات به قوت خود باقی است و تا آخرین روز به‌دنبال تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه از مزایای عمده و قابل توجه برنامه راهبردی توسعه استان مشخص کردن نقشه راه توسعه استان تا چند سال آینده است تاکید کرد: علاوه بر اقدامات انجام شده، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه برای توسعه استان در دست اجرا داریم.

امسال بیش از ۲۵ هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد شد

استاندار همدان افزود: تقویت معیشت، حمایت از تولید، ایجاد شغل جدید برای جوانان، توجه به سلامت مردم در سال آینده با توان مضاعف پیگیری خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان و نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه حضور مسئولان ارشد کشوری در استان همدان آورده‌های بسیاری در راستای تقویت توسعه استان به همراه داشت، گفت: استان همدان علیرغم تحریم ها و کرونا، سال موفقی را پشت سرگذاشت.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با تاکید بر اینکه با تلاش شبانه روزی یک سال کرونایی را با موفقیت پشت سر گذراندیم، افزود: وزیران  و مسئولان ارشد کشوری بسیاری به استان همدان آمدند که آورده‌های بسیاری در زمینه تقویت توسعه استان به همراه داشت

اقدامات صورت گرفته و تلاش شبانه‌روزی مسئولان به مردم اطلاع‌رسانی شود
وی با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی در استان همدان صورت گرفته که جای شکر دارد، اظهار کرد: باید برنامه ریزی انجام و اقدامات صورت گرفته و تلاش شبانه‌روزی مسئولان به مردم اطلاع‌رسانی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان و نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی با هم‌افزایی و تعامل پابه‌پای استاندار در اجرای اقدامات اجرایی استان هم‌گام بوده‌اند.

حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه ارتباط سازنده مدیران اجرایی، استاندار و نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک مثلث بسیار عالی بوده است ضمن اینکه بدون شک نتیجه مثبت و موثری برای مردم استان به همراه خواهد داشت؛ گفت: در طول عمر انقلاب اسلامی تا کنون برای نخستین‌بار سازمان تامین اجتماعی در یکی از استان‌ها مثل همدان سه پروژه مهم که بیش از یک هزار شغل ایجاد می‌کند را انجام داده است.

۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب اشتغال روستایی با سود شش درصد به متقاضیان در استان همدان پرداخت شده که نقش موثری در ایجاد فرصت های اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان داشته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز بابیان اینکه با وجود برخی مشکلات اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌ها و همچنین همه گیری ویروس کرونا، اقدامات موثری در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان همدان انجام شده است، گفت: در همین ارتباط ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب اشتغال روستایی با سود شش درصد به متقاضیان در استان همدان پرداخت شده که نقش موثری در ایجاد فرصت های اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان داشته است.

امسال بیش از ۲۵ هزار شغل جدید در استان همدان ایجاد شد

ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد اشتغال نیز در سطح استان همدان پرداخت شده است، افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد نیز برای تقویت حوزه مشاغل خانگی و خود اشتغالی با انعقاد تفاهم نامه در قالب مشاغل(کارگاه های) کوچک و زودباده در استان همدان پرداخت شده است.

۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز در حوزه مسکن روستایی و ودیعه مسکن به متقاضیان در سطح استان همدان پرداخت شده است

وی با بیان اینکه این تسهیلات بانکی به خانوارهای مددجوی بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی استان همدان و به منظور ایجاد مشاغل خانگی و توانمندسازی این افراد پرداخت شده است، گفت: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز در حوزه مسکن روستایی و ودیعه مسکن به متقاضیان در سطح استان همدان پرداخت شده است.

پورمجاهد اضافه کرد: همانگونه که امسال در کنار تولیدکنندگان توانستیم جهش تولید را پیش ببریم در سال آینده نیز باید جدی‌تر برنامه‌های تولید را جلوتر از برنامه زمان‌بندی اجرایی کنیم.

گفتنی است؛ استاندار همدان در پایان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان که با حضور معاونان استاندار، فرمانداران شهرستان‌های دهگانه و مدیران کل استانی برگزار شد، از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی که بیشترین همکاری و مشارکت را در سند راهبردی استان در سال ۱۳۹۹ داشتند  با اهداء لوح، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر: ۷۹٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha