۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
رانندگی با آسمان پنجم باواریایی+ تصاویر
خودرو دیزلی که لوکس‌ است

رانندگی با آسمان پنجم باواریایی+ تصاویر

گروه خودروسازی ب‌ام‌و سری ۵ را همواره به عنوان محصول لوکس با ویژگی‌های اسپرت وارد بازار می‌کند، این خودروساز آلمانی با تقویت پیشرانه دیزلی برای سی ۵ یا همان ۵۳۰d رقبای خود را به چالش در خیابان‌ها دعوت می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: سری۵ همواره نماد یک سدان لوکس سریع با ویژگی‌های یک خودرو اسپرت بوده که اگر علاقمند به دنیای اسپرت باشید، حتما در فضای مجازی دیده‌اید که نسخه باعملکرد بالای این خودرو یعنی M۵ با سوپراسپرت‌های چون لامبورگینی آونتادور یا فراری ۴۸۸ در درگ به پیروزی رسیده است.
 با این حال ۲۷ می سال ۲۰۲۰ بود که طراحان شرکت خودروسازی ب‌ام‌و سدان لوکس میان سایز پرچمدار خود یعنی سری۵ را دستخوش تغییرات قرار دادند تا با ظاهری جدید و جذاب‌تر از نسخه‌ای پیش از فیس‌لیفت به بازار عرضه شود.
نمونه مورد بررسی ما در این مطلب ۵۳۰d است که نسخه دیزلی این سدان نیز علیرغم آنکه شاید در سطح نسخه بنزینی خود نباشد، اما می‌تواند شما را به وجد آورد. ۵۳۰d نیز در ظاهر با خطوط شارپ روی بدنه تغییراتی در چهره و نمای عقب خود استایلی جذاب و نافذتر از قبل به خود گرفته که چهره این سدان اسپرت به لطف چراغ‌های با LED های باریک که در قسمت بالایی خود به رنگ آبی مزین شده و در کنار به‌روز شدن فرم جلوپنجره و خطوط تیز روی کاپوت کارکتری کاملا خشن و موقری را به خود گرفته است.

رانندگی با آسمان پنجم باواریایی+ تصاویر


اما در نمای عقب تنها با بازطراحی کامل در صندوق و تغییر اصلی در گرافیک چراغ‌ عقب که فرم L شکل خود شکل جدیدتری به خود گرفته و بازطراحی سپر عقب و اگزوزهای ذوزنقه‌ای شکل در طرفین سپر یک سدان زیبای اسپرت را به نمایش می‌گذارد تا در کنار رینگ‌های ۱۹ اینچی که در تایرهای ۴۰/۲۴۵ میشلن Pilot Sport ۴ وقار این سوپرسدان لوکس سریع باواریایی را دوچندان می‌کند.
 از سوی دیگر در زمان ورود به کابین ۵۳۰d با یک فضای کاملا دلنشین مواجه می‌شویم، چراکه زبان جدید طراحی باواریایی کابین بسیاری جذابی را برای G۳۰ به وجود آورده که در نسخه فیس‌لیفت آن که با پسوند LCI شناخته می‌شود همچنان دست نخورده باقی مانده با این تفاوت که طراحان شرکت ب‌ام‌و در جزئیات آن به اصطلاح وسواس بسیاری به خرج داده‌اند تا در کنار بالا رفتن کیفیت متریال کابین، تغییراتی نظیر نصب یک صفحه نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی کنسول میانی با سیستم کاربری iDrive Connected و مجموعه کاملا دیجیتال پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی تعبیه شده تا ویژگی مدرن بودن خود را حفظ کند. اما مواردی چون غربیلک فرمان M با دو پدال شیفتر منیزیومی در پشت آن و دسته دنده نسل جدید ب‌ام‌و و طراحی صندلی‌های جدید حس و هیجان با یک خودرو اسپرت را به شما القا می‌کند. LED های نواری کابین در کنار سقف سانروف و استفاده از تزئینات کروم و چوب به جاذبه فضای داخلی می‌افزاید.
زیر چهره خشن و تهاجمی این باواریایی جسور یک موتور شش سیلندر خطی به حجم دقیق ۲۹۹۳سی‌سی دیزلی مجهزبه سیستم پرخوران توربوشارژ جا خوش کرده که این پیشرانه موسوم به B۵۷ بوده و با تغییراتی که در بخش مانیفولد ورودی هوا یعنی سیستم مکش متغیر و تایمینگ متغیر سوپاپ‌ها ولوترونیک ونوس و پاشش سوخت انجام شده تا در کنار نصب یک موتورالکتریکی برای تشکیل ساختار ۴۸ولتی هیبرید متوسط Mild Hybrid حداکثر ۲۶۱ اسب‌بخار قدرت را در ۴هزار دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۶۲۰ نیوتون‌متری را در ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰دور در دقیقه فراهم می‌کند.

رانندگی با آسمان پنجم باواریایی+ تصاویر


 چنین گشتاور بالایی را ب‌ام‌و تلفیقی از موتورالکتریکی قدرتمند و تغییرات در بخش پیشرانه احتراق داخلی می‌داند. گیربکس ۸سرعته استپ‌ترونیک اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت و گشتاور را به چرخ عقب برعهده دارد تا در کنار هماهنگی با سیستم کنترل کشش دینامیکی بهترین توزیع گشتاور را میان چرخ‌های عقب انجام دهد. با این وجود تنها ۵.۷ثانیه از زمان ایستادن کامل نیاز است تا تخت گاز کنید و به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسید و حداکثر سرعت به ۲۵۰کیلومتر برساعت محدود شود. پنج حالت سواری اکو پرو، کامفورت(راحتی)، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی‌سازی در اختیار شما قرار دارد تا با سیستم تعلیق قابل تنظیم نهایت لذت از یک سوپرسدان اسپرت خانوادگی را تجربه کنید. از مهم‌ترین آپشن‌های ۵۳۰d  می‌توان به سیستم پایش نقاط کور به همراه شناسایی عابرپیاده و دوچرخه‌سوار، سیستم دید در شب، سیستم خواندن علائم ترافیکی، آنالیز ترافیک، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم فوق پیشرفته کمکی رانندگی در اتوبان و پارک و کروز کنترل هوشمند و... اشاره کرد، ب‌ام‌و ۵۳۰d را با کیت M با قیمت ۶۷هزار و ۸۵۰ دلار به بازار عرضه کرده است.

رانندگی با آسمان پنجم باواریایی+ تصاویر

کد خبر: ۷۹٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha