۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۲
دولت باید داور باشد، نه بازیکن داخل زمین اقتصاد
نماینده مردم تبریز با بازار مطرح کرد:

دولت باید داور باشد، نه بازیکن داخل زمین اقتصاد

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: دولت باید از بنگاه‌داری اقتصادی خود را خلاص کند و به صورت داور در اقتصاد حضور داشته باشد، اما در شرایط موجود داور وارد زمین شده و خود را قاطی بازیکنان کرده است.

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه مردم باید نقش موثری در مدیریت اقتصاد کشور داشته باشند، گفت: دولت باید پای خود را از اقتصاد کشور بیرون بکشد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: به عنوان مثال به دلیل اینکه دولت سازنده پراید است مردم ناچار هستند تا پراید خریداری کنند؛ البته دولت نمی‌آید خنجر بر گلوی ما بگذارد که ما پراید بخریم ولی چون نرم‌افزارها دست دولت است، مردم را وادار می‌کند تا پراید بخرند.

علیرضا بیگی تأکید کرد: دولت در این فرایند به گمرکات می‌گوید واردات خودرو گمرکی ۲۰۰ درصد داشته باشد و یا اینکه به سازمان استاندارد می‌گوید کم و کاستی خودروی همچون پراید را نادیده بگیرد و به بانک ها هم می‌گوید هر فردی پراید خرید به آن فرد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بدهند. خب مردم در این شرایط وقتی یک حساب سرانگشتی داشته باشد می‌بیند که به نفعشان هست که پراید بخرند.

این نماینده مجلس گفت: دولت باید از بنگاه‌داری اقتصاد خود را خلاص کند و باید به صورت داور در اقتصاد حضور داشته باشد اما در شرایط موجود داور وارد زمین شده و خود را قاطی بازیکنان کرده است بنابراین سهم دولت در اقتصاد کشور بالاست.

وی تأکید کرد: اگر اقتصاد به سمت مردم سوق داده شود و اقتصاد را واقعی کنیم این مردم هستند که اقتصاد را مدیریت خواهند کرد چرا که مردم اقتصاد را بهتر از دولت می‌فهمند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در حال حاضر ما شاهد اقتصاد قُلابی از سوی دولت هستیم چرا که قیمت‌ها قُلابی و غیرواقعی است.

کد خبر: ۷۹٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha