۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
واکسن‌های داخلی کرونا، اردیبهشت ماه به بازار مصرف می‌آید
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

واکسن‌های داخلی کرونا، اردیبهشت ماه به بازار مصرف می‌آید

نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از اردیبهشت ۱۴۰۰ واکسن‌های داخلی برای عموم شهروندان استفاده خواهد شد.

به گزارش بازار، سعید نمکی در نشست پایان سال وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: از افرادی همچون شهید فخری زاده و مسؤولان بنیاد برکت و دیگر مؤسسات داخلی که توان تولید واکسن داشتند دعوت کردند که در وزارت بهداشت حاضر شوند و برای تولید واکسن داخلی طرح‌های خود را اجرا کنند.
وی با بیان اینکه نظام سرمایه داری یک نظام خودخواهانه است گفت: در نظام سرمایه داری اگر پس از سیر شدن خودشان ته سفره دست مانده‌ای باقی ماند و به اطرافیانشان دادند آن گاه به دیگران خواهند داد.
 
نمکی گفت: می‌دانستم که واکسن نه تنها برای ایران بلکه برای بسیاری از کشورهای جهان در دسترس نخواهد بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: هم اکنون نیز ۸۰ درصد از واکسن‌های جهان در ۶ یا ۷ کشور استفاده می‌شود و ژاپن نیز که هم پیمان آمریکاست از دو هفته پیش واکسن دریافت کرده است.

وی افزود: تا پیش از آماده سازی واکسن‌های داخلی گروه‌های آسیب پذیر از واکسن‌های وارداتی مورد تأیید استفاده خواهند کرد.

نمکی اضافه کرد: گروه‌هایی همچون کادر بهداشت و درمان و نظام سلامت، بیماران خاص و صعب العلاج و سالمندان بالای ۶۰ و ۶۵ سال و دیگر گروه‌های آسیب پذیر از واکسن‌های وارداتی استفاده خواهند کرد، اما عموم مردم از واکسن‌های تولید داخل استفاده خواهند کرد.

وی یادآور شد: نمی‌گذارم از واکسن کلاهی برای دلالان فراهم شود و تأکید کرد، اما هر کس می‌تواند واکسن خارجی را با قیمت مناسب و استانداردهای مناسب وارد کشور کند بعنوان نماینده تام الاختیار دعوت می‌کنم.

وی افزود: گروهی کارشناس و متخصص توانمند برای واردات واکسن‌های خارجی در نظر گرفته ایم و آنان توانستند واکسن‌هایی با کیفیت مناسب و قیمت مناسب وارد کشور کنند.

وی گفت: با همت کارشناسان و متخصصان داخلی به زودی تحول بزرگی در واکسن سازی کشور ایجاد می‌شود و واکسن‌های برکت، پاستور، رازی و فخرا و دیگر گروه‌های تولید کننده واکسن، واکسن ایرانی و با کیفیت را به بازار جهانی عرضه خواهند کرد و شهروندان ما نیز می‌توانند با سرعت بیشتری در برابر بیماری کرونا واکسینه شوند.
 

کد خبر: ۷۹٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha