۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
چالش تامین پیشرانه با همکاری مشترک سایپا و ایران خودرو مرتفع می‌شود
قائم‌ مقام مدیرعامل سایپا در گفتگو با «بازار»:

چالش تامین پیشرانه با همکاری مشترک سایپا و ایران خودرو مرتفع می‌شود

باقری، قائم‌ مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با اشاره به اینکه جهش کیفی با تولید شاهین در صنعت خودرو رقم خورده است، گفت: این ارتقای کیفی برای تمام محصولات خودروسازی سایپا ادامه خواهد یافت.

بازار؛ گروه خودرو: آیین تحویل خودروی شاهین به سه خانواده از مشتریان سایپا با حضور سیدجواد سلیمانی، اعضای گروه خودروسازی سایپا و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. در حاشیه این مراسم به سراغ مجید باقری، قائم‌ مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش رفتیم تا طی گفت و گویی اختصاصی در خصوص برنامه این مجموعه خودروسازی در سال آینده برای رفع معضل تامین پیشرانه پرسشی داشته باشیم. در ادامه پاسخ این کارشناس را خواهید خواند.

* به عنوان قائم‌ مقام مدیرعامل در امور فروش و خدمات پس از فروش بفرمایید برای سال ۱۴۰۰ در گروه خودروسازی سایپا چه برنامه ای دارید؟
در حال حاضر به شدت برنامه توسعه محصولات داخلی را دنبال می‌کنیم و این رویکرد نیز با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است. بنابراین شاید زود باشد که در مورد این موضوعات صحبت کنیم اما برنامه رونمایی از اطلس و آریا را همچون شاهین خواهیم داشت. علاوه بر این قصد داریم نظام های کیفی این خودروها را توسعه دهیم.

* وقتی به درد دل قطعه سازان گوش می‌دهیم، اغلب نگران این موضوع هستند که اگر در سیاست‌های خارجی کشور تغییری ایجاد شود و دوباره شرایط واردات قطعات از خارج از کشور فراهم شود؛ خودروسازان آن‌ها و تلاش و سرمایه هنگفتی که در دوران تحریم گذاشتند را فراموش کنند و دوباره اقدام به واردات قطعات کنند. بفرمایید در گروه خودروسازی سایپا با بازشدن دوباره درهای اقتصادی کشور به روی دنیا چه سیاستی در پیش گرفته می شود؟
استنباط بنده این است که در این مدت اقدامات خوبی انجام شده است که قطعه سازان و تامین کنندگان داخلی به نظام‌های کیفی خوبی برسند. در همین راستا آن‌ها قابلیت جدی و خوبی را برای رقابت با هر کجای دنیا به دست آورده اند.

بنابراین هیچ نیازی احساس نمی شود وقتی که محصول با کیفیت و قطعه ساز متعهد در کشور داریم، به سراغ سورس های دیگری برویم. رویکرد کلیت نظام این است که از این خط مشی که ایجاد شده است حمایت کنیم. فکر نمی کنم این راهی باشد که به سادگی امکان تغییر داشته باشد.

* برای توسعه محصولات به ویژه برای دستیابی به موتور جدید چه برنامه ای دارید؟ بخصوص که موضوع موتور بر روی محصولات گروه خودروسازی سایپا همواره به عنوان یک چالش اصلی شناخته می شود.
شاید نتوانیم به موضوع تامین پیشرانه چالش بگوییم اما به طور خاص همانطور که سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا اشاره کرد، در کنار این موضوع که بر روی فیس لیفت محصولاتمان کار خواهیم کرد همزمان پروژه های مشترکی را با ایران خودرو برای دست یابی به پلت فرم مشترک خواهیم داشت. همانطور که می دانید یکی از اجزای پلت فرم، موتور یا پیشرانه است و فکر می کنیم در این زمینه اتفاقات خوبی در آینده رخ دهد.  

در سال ۱۴۰۰ برنامه جهش کیفی خاصی را مد نظر دارید؟
تولید شاهین همین جهش کیفی بوده است. به غیر از این محصول نیز با توجه به نظامی که برای شاهین طرح ریزی کردیم این جهش کیفی از مرحله طراحی، تولید و خدمات پس از فروش برای تمام محصولات آینده استمرار دارد. این ارتقای کیفی فقط  برای همین یک محصول نیست و این توسعه ادامه خواهد یافت.

کد خبر: ۷۹٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha