۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
جوابیه وزارت صمت به مصاحبه «بازار» با رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

جوابیه وزارت صمت به مصاحبه «بازار» با رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

وزارت صنعت، معدن و تجارت به مصاحبه رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با عنوان «تراکتور ۴۵۰ میلیون تومانی نداریم| وزارت صمت سهمیه فولاد را برای حوزه ماشین‌های کشاورزی کم می‌گذارد» پاسخ داد.

به گزارش بازار، وزارت صنعت، معدن و تجارت جوابیه ای را برای مصاحبه رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با تیتر «تراکتور ۴۵۰ میلیون تومانی نداریم| وزارت صمت سهمیه فولاد را برای حوزه ماشین‌های کشاورزی کم می‌گذارد» ارسال کرد.

در جوابیه وزارت صمت آمده است: «بدنبال انتشار مطلبی در آن سایت خبری با عنوان توضیحات مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی برای شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی به شرح زیر ارائه  می‌گردد:

در خصوص میزان سهمیه ورق فولادی ماشین‌های کشاورزی، معاونت امور صنایع در راستای اجرای شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد سهمیه واحدهای پایین دستی را مطابق دستور العمل و براساس آمار تولید و خرید واحدهای مذکور تعیین اصلاح نموده است.

همچنین در صورت اعتراض واحدهای تولیدی، امکان بازنگری سهمیه‌ها بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها میسر است.

گفتنی است میزان مصرف ورق های فولادی بر اساس پروانه بهره برداری صادره نسبت به میزان تولید انواع ورق فولادی در کشور بسیار بیشتر می باشد. لذا کسری نیاز در محصولات ملتهب نظیر انواع ورق گرم و سرد، می بایست از طریق واردات جبران شود. در این راستا بمنظور تسهیل واردات این نوع ورق پیشنهاد کاهش حقوق ورودی محصولات مذکور توسط دفتر صنایع معدنی وزارت صمت به کمیسیون ماده یک ارسال شده و مراتب در دست اقدام و پیگیری است.»

کد خبر: ۷۹٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha