۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
۹۰ درصد مناطق حاشیه شهر همدان به سیستم شبکه ای جمع آوری فاضلاب مجهزند
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

۹۰ درصد مناطق حاشیه شهر همدان به سیستم شبکه ای جمع آوری فاضلاب مجهزند

همدان - حسینی بیدار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ۹۰ درصد مناطق حاشیه شهر همدان تحت پوشش تاسیسات و خدمات شبکه ای جمع آوری فاضلاب هستند.

سیدهادی حسینی بیدار در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بازدید از برخی مناطق حاشیه ای شهر همدان و با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت تحت پوشش تاسیسات و شبکه های جمع آوری فاضلاب در کشور ۵۰ درصد است؛ گفت: این در شرایطی است که هم اکنون ۹۰ درصد از حاشیه شهر همدان تحت پوشش تاسیسات و خدمات شبکه های جمع آوری فاضلاب هستند.

حسینی بیدار با بیان اینکه به دنبال پوشش کامل خدمات در حاشیه شهر هستیم، عنوان کرد: با توجه به توانی که در مجموعه  آبفای استان سراغ داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ برخورداری جمعیت حاشیه شهرهمدان از تاسیسات و شبکه های جمع آوری فاضلاب را به ۹۸ درصد افزایش خواهیم داد.

مدیر عامل آبفای استان همدان با بیان اینکه این بازدید به منظور امکان سنجی، برآورد زمان نقشه برداری و برآورد مجموع اعتبارات مورد نیاز انجام شد، گفت: خدمت رسانی به مردم استان همدان و به ویژه مناطق محروم و حاشیه شهر را وظیفه خود می دانیم.

وی افزود: در همین راستا دستور نقشه برداری، امکان سنجی و طراحی پس از انجام بررسی های لازم و تخصیص اعتبارات وعده داده شده صادر خواهد شد که در پی آن نسبت به عقد قرارداد با پیمانکاران و اجرای شبکه های جمع آوری و رفع مشکل مناطق بازدید شده شهر اقدام می شود.

حسینی بیدار همچنین از تجهیز چاه جدید روستای «دهلق» در فامنین با صرف ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار خبر دا و گفت: همگام با لوله گذاری و اجرای خط انتقال این چاه در راستای رفع مشکل آبرسانی به روستای مذکور اقدامات لازم عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه اهالی روستای دهلق طی چند روز اخیر با مشکل قطعی آب مواجه بودند، عنوان کرد: خوشبختانه با حفر، تجهیز و اجرای خط انتقال چاه جدید، مشکل قطعی آب اهالی این روستا رفع شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: روستای دهلق از روستاهای تابعه شهرستان فامنین است که در حال حاضر ۳۵۰ خانوار با ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

کد خبر: ۷۹٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha