۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
«گوگل» قابلیت «Nearby Share» را ارتقاء داد
«Nearby Share» به روز رسانی شد

«گوگل» قابلیت «Nearby Share» را ارتقاء داد

کمپانی فناوری «گوگل» درآخرین به روز رسانی خود، قابلیت پلتفرم اشتراک گذاری «Nearby Share» را اراتقاء بخشید؛ این قابلیت اکنون دارای عملکرد به اشتراک گذاری یک فولدر کامل به چندین نفر به صورت همزمان است.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: سال گذشته، کمپانی بزرگ گوگل از یک عملکرد بی نظیر تحت عنوان Nearby Share رونمایی کرد که عملا یک رقیب اندرویدی برای AirDrop اپل محسوب می شد. این پلتفرم به کاربران اجاره می دهد که طی یک روند ساده انواع فایل ها و پیوند ها را با سایر کاربران سیستم عامل های اندرویدی به اشتراک بگذارند؛ این قابلیت به صورت تمام گزینشی بهترین پروتکل برای اشتراک فایل را از میان بلوتوث، بلوتوث LE، وای فای یا WebRTC انتخاب می‌کند و بدون ارتباط اینترنتی فایل ها را به اشتراک خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است، Nearby Share  در اولین  روزهای عرضه، دارای مشکلات عمده ای بود که با رقیب کارکشته خود AirDrop قابل مقایسه نبود؛ البته، اپل تنها رقیبی نیست که گوگل در پیش رو دارد، به گونه ای که این شرکت به صورت همزمان در حال رقابت با چندین نرم افزار به اشتراک گذاری دیگر است و همین موضوع به التزام افزودن قابلیت‌های جدید بیشتر از قبل نمود می بخشد.

این ویژگی های جدید امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان دستگاه‌های اندرویدی آنلاین و آفلاین را ممکن می کند به شرطی که  فاصله بین دو دستگاه بیشتر از میزان معیار تعیین شده نباشد.

گفتنی است، این پلتفرم در طی چند ماه گذشته مورد استقبال بسیاری ار کاربران قرار گرفته است و هر روز به مخاطبینش افزوده می شود؛ در این راستا شرکت گوگل در نظر دارد با افزایش قابلیت های این ویژگی، بیشتر کاربران سیستم عامل های اندرویدی را به استفاده از آن ترغیب کند.

بر اساس آخرین گزارش رسمی گوگل، پلتفرم در به روز رسانی بعدی شاهد تغییرات چشمگیری خواهد بود که به نظر می رسد تا حدودی خود را به استانداردهای نرم افزار های مشابه نزدیک خواهد ساخت ؛ این ویژگی های جدید امکان به اشتراک‌گذاری فایل‌ها میان دستگاه‌های اندرویدی آنلاین و آفلاین را ممکن می کند به شرطی که  فاصله بین دو دستگاه بیشتر از میزان معیار تعیین شده نباشد.

از دیگر قابلیت های افزوده شده به Nearby Share، می توان به ارسال فایل های کروم‌بوک‌ها  اشاره کرد که در  نوع خود بی نظیر بوده و تا به اکنون در هیچکدام از نرم افزارهای به اشتراک گذاری  همانند AirDrop مشاهده نشده است.

علاوه بر ویژگی های ذکر شده؛ گوگل دو عملکرد دیگر را به نرم افزار به اشتراک گذاری خود اضافه کرده است که شامل ارسال فایل از یک کاربر به چندین کاربر به طور همزمان است؛ این بدان معناست که روند به اشتراک گذاری فایل ها برای یک چندین نفر از زمان اشتراک گذاری انفرادی سریع تر پش خواهد رفت.

از دیگر قابلیت های افزوده شده به Nearby Share، می توان به ارسال فایل های کروم‌بوک‌ها  اشاره کرد که در  نوع خود بی نظیر بوده و تا به اکنون در هیچکدام از نرم افزارهای به اشتراک گذاری  همانند AirDrop مشاهده نشده است

اگر در فایل های به اشتراک گذاری خود مجبور به ارسال انفرادی فایل های یک فولدر هستید،   گوگل این مشکل را به راحتی از میان برداشته است؛ به روز رسانی گوگل در این پلتفرم امکان ارسال یک فولدر با تمامی فایل های داخل را میسر ساخته است. انتظار می‌رود این قابلیت‌ها در روزهای آینده از طریق یک بروزرسانی پلی استور به Nearby Share اضافه شوند. احتمالا دستگاه‌های قدیمی هم از این ویژگی‌ها پشتیبانی خواهند کرد.

یکی از ویژگی‌های اصلی این قابلیت، حذف قدم‌های اضافه برای اشتراک‌گذاری فایل میان محصولات مختلف است. اگر بخواهید با بلوتوث فایلی برای دستگاهی ارسال کنید، باید بلوتوث آن‌ها روشن باشد و به هم متصل شوند و سپس فایل را بفرستید. اگر فایل حجم بالایی داشته باشد، انتقال آن با بلوتوث به علت سرعت پایین، مدت زمان زیادی طول می‌کشد به همین قابلیت Nearby Share یک راه‌حل مناسب و سریع برای به اشتراک گذاری فایل های پر حجم و چندگانه است.

همچنین، گوگل قصد دارد در آینده این ویژگی را به پلتفرم‌های دیگر مانند ویندوز، مک او اس، لینوکس و کروم او اس نیز اضافه کند و کاربران می‌توانند فایل‌ها را میان دستگاه‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

گوگل قصد دارد در آینده این ویژگی را به پلتفرم‌های دیگر مانند ویندوز، مک او اس، لینوکس و کروم او اس نیز اضافه کند و کاربران می‌توانند فایل‌ها را میان دستگاه‌های مختلف به اشتراک بگذارند.

چگونه با Nearby Share فایل‌ به اشتراگ بگذاریم؟

در قسمت تنظیمات گوگل و اتصالات دستگاه خود رجوع کنید و تنظیماتی از قبیل نام دستگاه، نمایش برای دیگران، و دسترسی انتقال اطلاعات توسط اینترنت را به صورت شخصی سازی تنظیم کنید.

مرحله اولفایل مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس با لمس دکمه اشتراک‌گذاری، منوی مربوط به آن را باز کرده و گزینه Nearby Sharing را انتخاب کنید. در اولین استفاده باید نام دستگاه و تنظیمات مربوط به نمایش آن را تایید کنید. به صورت پیش فرض تمام مخاطبین اطراف شما می‌توانند گوشی را شناسایی کنند.

مرحله دوم :دستگاه دوم که گیرنده محسوب می‌شود، یک نوتیفیکیشن مبنی بر اشتراک فایل را دریافت می‌کند. کاربر دوم باید قابلیت Nearby Share را در دستگاه خود فعال کند و اگر چنین کاری را برای اولین بار انجام می‌دهد، باید نام و تنظیمات نمایش آن را تایید کند.

مرحله پایانی:اعلان روی دستگاه دوم، نوع فایل را نشان می‌دهد و همچنین دکمه‌های قبول یا رد کردن دریافت آن را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با انتخاب گزینه قبول، فرایند انتقال آغاز می‌شود و با توجه به حجم فایل، از یکی از پروتکل‌های اعلام شده استفاده می‌شود.

کد خبر: ۷۹٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha