۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرها
وزارت بهداشت اعلام کرد

آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرها

وزارت بهداشت اعلام کرد: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی با خودروهای غیر بومی و نیز خروج از این شهرها با پلاک بومی ممنوع است.

به گزارش بازار، کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: ۱۳ شهرستان استان خوزستان و شهر گچساران در وضعیت قرمز، ۳۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی هستند و سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها ممنوع است.

جهانپور گفت: ۱۳ شهر استان خوزستان شامل شهرهای آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بندر ماهشهر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان و نیز شهر گچساران از استان کهگیلویه و بویر احمد (در مجموع ۱۴ شهر) در وضعیت قرمز قرار دارند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: همچنین ۳۱ شهر شامل ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، باغ ملک، حمیدیه، هفتگل، هندیجان، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان، هویزه در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای در وضعیت نارنجی کرونا هستند.

۲۵۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهر در وضعیت آبی هستند، البته با توجه به اینکه مدتی از آخرین به روزرسانی رنگ بندی شهرها از سوی وزارت بهداشت در اپلیکیشن ماسک می‌گذرد و نیز نزدیکی سفرهای نوروز، بسیاری از مردم منتظر اعلام و به روزسانی این رنگ بندی هستند.

همچنین در شهرهای قرمز گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ و در شهرهای نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ حق فعالیت ندارند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده و ۶۱ هزار و ۳۳۰ جان خود بر اساس ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

فهرست مشاغل گروه دوم:
- بوستان‌ها و مراکز تفریحی

- پاساژهای سربسته و سرباز، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیرمواد غذایی و بازارهای موقت.
بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل

- باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی، آرایشگاه‌های مردانه

- مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

- مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی

- مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر

- مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی

- آتلیه و عکاسی

- آژانس مشاور املاک

- خدمات چاپ دیجیتال

- مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی

- قنادی و شیرینی پزی‌تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشاب.

فهرست مشاغل گروه سوم:
- مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی

فهرست مشاغل گروه چهارم:
- همایش‌ها، مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی

کد خبر: ۷۹٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha