۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
مشکل مبادلات مالی نه «FATF» که تحریم‌های ثانویه آمریکا است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشکل مبادلات مالی نه «FATF» که تحریم‌های ثانویه آمریکا است

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تصریح بر اینکه مسئله کشور FATF نیست، بیان کرد: مشکل اصلی برای مبادلات مالی در جهان تحریم‌های ثانویه آمریکا است و این امر اساساً موضوع پیوستن و یا نپیوستن ایران به FATF را منتفی کرده است.

به گزارش بازار، مهدی طغیانی با اشاره به اینکه از سال ها مسئله تأمین مالی تروریسم از طریق پولشویی در دنیا مطرح بوده است، گفت: تشکیل گروه FATF بر اساس چنین موضوع و فونداسیونی بنا شد. بعدها تعریف تررویست توسط کشورهایی که در چنین محافلی که نقش آفرینی بیشتری می کنند و از نظر اقتصادی قدرتمند هستند، مصادره به مطلوب شد و اعلام کردند نیروهایی که توسط گروه FATF اعلام می شود تروریست هستند و بنابراین کشورهایی که مخالف آمریکا باشند محکوم به تروریست بودن می شوند.

وی درباره دلایل اظهارنظرها برای پیوستن به FATF توضیح داد و بیان کرد: مهم ‌ترین و عمده ترین دلیلی که در این زمینه مطرح می شود این است که در صورت نپیوستن به این گروه، هزینه مبادلات مالی ایران در دنیا بالا می رود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تصریح بر اینکه مسئله کشور FATF نیست، تصریح کرد: مشکل اصلی برای مبادلات مالی در جهان تحریم های ثانویه آمریکا است و این امر اساساً موضوع پیوستن و یا نپویستن ایران به FATF را منتفی کرده است.

طغیانی افزود: با تحریم های ثانویه آمریکا مانع بزرگی بر سر مبادلات مالی کشور قرار گرفته است. هر کشور، بنگاه و یا صنعتی که با ایران معامله ای انجام می دهد بلافاصله تحریم می شود و به همین جهت تمام معاملات مالی از جمله واردات اقلام بشردوستانه را به صورت غیر رسمی انجام می دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه پیوستن به این FATF نه تنها نمی تواند مثبت باشد که کاملاً برای کشور و شرایط اقتصادی ایران مضر خواهد بود، عنوان کرد: با پیوستن به FATF تمام راه هایی که برای صادرات و واردات و دور زدن تحریم ها استفاده می کنیم از بین خواهند رفت و متأسفانه فشار روی کشور مضاعف می شود.

وی افزود: اگر تعریف تروریست و تأمین مالی آن در این نوع پیمان ها تغییر کند و معیار تروریست بودن و یا نبودن گروه ها، همراهی و یا عدم همراهی با قدرت های جهانی نباشد و البته تحریم های ثانویه آمریکا برطرف شود، می توان به FATF فکر کرد.

کد خبر: ۷۹٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha