۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
تحقق مسئولیت‌های اجتماعی در پارس جنوبی با جدیت دنبال می‌شود
مدیر کانون پیشگامان انرژی بوشهر:

تحقق مسئولیت‌های اجتماعی در پارس جنوبی با جدیت دنبال می‌شود

بوشهر- موسوی، مدیر کانون پیشگامان انرژی و توسعه بوشهر گفت: تحقق مسئولیت‌های اجتماعی در پارس جنوبی با جدیت دنبال می‌شود.

سید مهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کانون پیشگامان انرژی و توسعه استان بوشهر متشکل از مدیران و متخصصان توانمند در صنعت نفت، از پیشروترین سازمان‌های مردم نهاد رسمی حوزه انرژی در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: از جمله بزرگ‌ترین دستاوردهای کانون، شناسایی و همراه کردن نیروهای فعال، توانمند و متخصص استان در صنعت نفت کشور بوده که با ایجاد همدلی و همگرایی بین مدیران و متخصصان توانمند استان بوشهری شاغل در صنعت نفت کشور، در مسیر توسعه استان گام برمی‌دارد.

پیگیری برای اصلاح بودجه
مدیر کانون پیشگامان انرژی و توسعه بوشهر خاطرنشان کرد: یکی از موارد ارزشمند پیگیری‌ شده از سوی کانون تا به امروز، در خصوص موضوع بحث برانگیز معکوس درآمد سرانه از بند۷ بودجه سال ۱۴۰۰ بوده است که متاسفانه در این قانون، استان بوشهر مورد بی‌میلی و ظلمی مضاعف در بودجه کشور قرار گرفته بود.

وی بیان کرد: کانون پیشگامان انرژی و توسعه استان بوشهر با تشکیل کارگروهی تخصصی، موضوع بودجه را با جزییات تحلیل، بررسی و در نتیجه‌ی آن، ضمن اعلام نارضایتی، مکاتباتی را همراه با ارائه پیشنهادهایی به هفت نهاد و مرجع مرتبط با مقوله قانون بودجه صورت داد.

موسوی اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به پیگیری‌های مکرر صورت گرفته توسط نمایندگان استان بوشهر در مجلس، تعدادی از مسئولین دلسوز استان، سازمان مردم نهاد کانون پیشگامان انرژی و توسعه استان بوشهر و همچنین همراهی نمایندگان دیگر استان های نفت و گاز خیز جنوب، بند مورد اعتراض در کمیسیون برنامه و بودجه، به طور کامل حذف و اصلاحات لازم انجام شد.

اهتمام ویژه به اشتغال کارجویان
وی بیان کرد: توجه و اهتمام به موضوع اشتغال کارجویان، از فعالیت‌های ارزشمند کانون در خصوص استفاده از بستر فوق العاده تعمیرات اساسی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر به منظور آموزش عملی و کاربردی جوانان فارغ التحصیل استان بوده و خواهد بود.

مدیر کانون پیشگامان انرژی و توسعه بوشهر گفت: این تلاش از بدو تاسیس کانون آغاز شد و با راه‌اندازی سایت اینترنتی و پیج اینستاگرام کانون، بحث فرهنگ‌سازی و آموزش و استفاده از فرصت تعمیرات اساسی صنایع با جدیت پیگیری شد و برای سال ۱۴۰۰ نیز با بکارگیری تجربه‌های کسب شده، با توان مضاعف دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر حوزه‌هایی که کانون فعالانه نقش آفرینی کرده و برای هیئت مدیره آن نیز بسیار حائز اهمیت است، ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در خصوص جوامع پیرامونی است.

موسوی اضافه کرد: با توجه به پیگیری و تلاش‌های کانون پیشگامان انرژی و توسعه استان بوشهر در خصوص CSR شرکت‌ها، تقدیرنامه‌ای توسط معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز و مشاور اجتماعی وزیر نفت، به عنوان فعال‌ترین سازمان مردم نهاد کشور، در پنجمین همایش مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت، به کانون اهدا شد.

تدوین سند چشم‌انداز بوشهر ۱۴۲۰
وی بیان کرد: کانون پیشگامان انرژی و توسعه استان بوشهر در حوزه فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی اجتماعی مردم استان، با کمک سایت، صفحات و نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی، از کانون‌های پیشرو و اطلاع‌رسان به مردم و در هماهنگی کامل با نهادهای دولتی نظیر استانداری، وزارت بهداشت، فرمانداران و جوامع محلی بوده و تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن آسیب‌های جسمی و روحی ناشی از این اپیدمی بر زندگی مردم استان را داشته است.

مدیر کانون پیشگامان انرژی و توسعه بوشهر خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های جانبی کانون در راستای نیل به اهداف مهم و مقدس خود، حضور پر رنگ و موثر آن در نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای نظیر نمایشگاه ایران پلاست و نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با دعوت رسمی برگزارکنندگان این نمایشگاه‌ها بوده است.

وی افزود: کانون پیشگامان انرژی و توسعه استان بوشهر در تهیه طرح‌های توسعه‌ای پیشگام بوده و با توجه به تدوین سند چشم‌انداز بوشهر ۱۴۲۰، همسو و همگام با این سند، تمام تلاش خود را برای ارتقای بوشهر به استانی توسعه یافته با شاخص‌های بهینه در حوزه‌های رفاه اجتماعی، توسعه اقتصادی و صنعتی، شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی، کشاورزی و همچنین یکی از قطب های آموزشی و بهداشتی کشور به کار گرفته است.

موسوی بیان کرد: در این مسیر از همه توانایی‌های مدیران و متخصصان خود برای رسیدن به این مقصود و قرار گرفتن بوشهر به عنوان سه استان توسعه یافته کشور و الگوی توسعه و پیشرفت دیگر استان‌ها، بهره خواهد برد.

وی گفت: تعامل کانون پیشگامان انرژی و توسعه با ریاست دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دیگر مدیران آن به منظور ایجاد پل ارتباطی بین صنعت نفت و گاز با دانشگاه‌ها، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آن صورت می‌گیرد و تصمیم دارد با آشنایی جوانان دانشجو و فارغ‌التحصیلان استان با صنعت، باعث افزایش سطح علمی و تجربی جوانان و همچنین ایجاد آمادگی در آنها برای حضور در صنعت و اشتغال آینده آنها شود.

کد خبر: ۷۹٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha