۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
۹۰ درصد صادرات آذربایجان‌شرقی توسط بخش خصوصی انجام می شود
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی:

۹۰ درصد صادرات آذربایجان‌شرقی توسط بخش خصوصی انجام می شود

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از رشد ۳۰ درصدی صادرات غیرنفتی در استان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد صادرات آذربایجان‌شرقی توسط بخش خصوصی انجام می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا، محدودیت مبادلات تجاری و تشدید تحریم‌ها، آذربایجان‌شرقی در ۱۱ ماهه امسال جزو استان‌های نادری بود که رشد ۳۰ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی را تحقق بخشید.

وی با تأکید بر ضرورت اتحاد بخش خصوصی و دولتی در مسیر تولید و تحقق صادرات غیرنفتی استان گفت: یکی از ارکان‌های اصلی توسعه افزایش صادرات غیرنفتی است که به عنوان یکی از محورهای برنامه جهش تولید مطرح بوده و آذربایجان‌شرقی نیز در راستای تحقق این امر اقدامات خوبی انجام داده است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی همچنین توسعه صنایع پایین‌دستی را از اولویت‌های این سازمان اعلام و تصریح کرد: آمارهای استانی حاکی از آن است که با وجود شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه توانستیم در ۱۱ ماهه امسال به اهداف سازمان در امر صادرات دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات استان به همت و تلاش بخش خصوصی محقق شده است؛ متذکر شد: بخش خصوصی استان با جدیت برای تولیدمحوری و صادرات‌محوری حرکت می‌کند.

امین‌زاده، ضمن استقبال از ضرورت ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه تأکید کرد: دانشگاه باید با فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان واحدهای فولاد و صنایع تبدیلی را در شناسایی بازارهای هدف آموزش دهد تا شاهد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و صادراتی و افزایش میزان صادرات باشیم.

کد خبر: ۷۹٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha