۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
عدم اجرای صحیح مقررات در بخش صادرات صنعت سنگ
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

عدم اجرای صحیح مقررات در بخش صادرات صنعت سنگ

تبریز- یک فعال صنعت سنگ در آذربایجان شرقی از عدم اجرای صحیح مقررات در بخش صادرات صنعت سنگ انتقاد کرد.

رضا رضایی در حاشیه بازدید دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی از یکی از کارخانجات سنگ آذرشهر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سنگ ایران جایگاه سوم تولید جهانی را از آن خود کرده است گفت: یکی از مزیت های صنعت سنگ ایران تنوع معادن در آن بوده که گروه صنعتی و معدنی سیما سنگ به دلیل همجواری و در اختیار داشتن معادن متنوع تراورتن و مرمر آذرشهر  که سبب تأمین مواد اولیه شرکت و کاهش بهای تمام شده و تداوم تولید در آن شده است.

وی یکی از نیازهای مهم این صنعت را وجود نیروی کار متخصص دانست و گفت: در گذشته با فعالیت هنرستان ها آموزش در بخش صنعتی به شکلی تأمین می شد اما در حال حاضر سمت و سوی این آموزش ها پاسخگوی نیاز بازار کار نیست.

رضایی با اشاره به اینکه در بخش آموزش های فنی و حرفه ای در بخش آموزش سنگ  نیز برنامه های آموزشی پیش بینی شده است اظهار داشت: متاسفانه استفاده  از این پتانسیل غفلت شده است.

وی به عدم اجرای صحیح مقررات در بخش صادرات اشاره کرد و گفت: متاسفانه قوانین سلیقه ای به اجرا در می آید با وجود آنکه در سطوح مدیریتی تصمیمات خوبی در کشور اتخاذ شده، اما وقتی به سطح کارشناسان می رسد گرفتار مسایل دست و پا گیر می شود.

مدیر کارخانه سیما سنگ به نیازهای توسعه صادرات در  استان اشاره کرد و گفت: برای نمونه در استان آذربایجان شرقی شعبه ای از سازمان تجارت خارجی وجود ندارد و باید برای هر کار صادراتی به تهران مراجعه شود.

وی با بیان اینکه محصولات این کارخانه به کشورهای اروپایی و همسایگان ازجمله امارات ، عمان، عراق، ترکیه و کشورهای cis صادر می شود اظهار داشت: تولیدات این کارخانه همچنین در پروژه های داخلی در پروژه های بزرگ ساختمانی، بیمارستانی و خدمات شهری ازقبیل ایستگاهای مترو مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر: ۷۹٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha