۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
سود سهام عدالت ۲۰۰ هزار تومان است
مشاور اجرایی سهام عدالت:

سود سهام عدالت ۲۰۰ هزار تومان است

پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت مربوط به سال ۹۸ برای سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و برای سهامداران یک میلیون تومانی هم دو برابر این رقم در نظر گرفته شده و به حسابشان واریز می شود.

به گزارش بازار، محمدرضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت درمورد تشکیل فراکسیون سهام عدالت در مجلس گفت: مجموعه اقدامات انجام شده از زمان تشکیل شرکت های استانی تا به امروز در راستای اهداف اولیه طرح سهام عدالت بوده هرچند که روند خیلی تندی هم نداشت.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت هایی صورت گرفته است، افزود: وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری همت کردند و فرآیندها را سرعت بخشیدند.

مشاور اجرایی سهام عدالت اظهارکرد: از مجموع ۳۶ شرکت بورسی که به عنوان شرکت های سرمایه پذیر داریم شرکتهایی هستند که وضع مالی و سود سالانه مشخصی دارند و در مورد ۱۳ شرکت بورسی هم تقریباً فضا به همین شکل است.

پوررضایی گفت: طبق مواد ششم و هفتم و تبصره های مربوطه در آئین نامه واگذاری سهام عدالت، شرکت ها به عنوان امانتدار سهامداران غیرمستقیم در استانها باید مدیریت مدیریت دارایی را به دست گیرند.

وی تشکیل فراکسیون سهام عدالت در مجلس را با توجه به گستره ۳۰ میلیون نفر سهامدار سهام عدالتی در جهت پیشبرد اهداف آن موثر دانست.

مشاور اجرایی سهام عدالت با بیان اینکه سود سهام عدالت سالهای ۹۵، ۹۶ و ۹۷ از طریق سازمان خصوصی سازی پرداخت شده گفت: سود مربوط به سال ۹۸ نیز برای سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی ۲۰۰ هزار تومان و برای سهامداران یک میلیون تومانی هم دو برابر این رقم در نظر گرفته شده و به حسابشان واریز می شود.

پوررضایی شرکت سپرده گذاری و سازمان بورس پیگیر این موضوع هستند و تلاش ما بر این است که این سود را در باقی مانده سال جاری بپردازیم و در غیراین صورت بخشی را هم در سال آینده پرداخت کنیم.

وی تشکیل شرکت های سرمایه گذاری ناشر در استانها را از اهداف دولت و بسیار ضروری دانست و گفت: طبیعتاً اعضای هیئت مدیره استانی در نحوه توزیع سود و به کارگیری مکانیزم ها و سرمایه گذاری ۳۰ درصد این منابع در پروژه ها اختیار تام دارند.

مشاور اجرایی سهام عدالت با بیان اینکه سود باید از شرکت سرمایه پذیر به شرکت سرمایه گذار منتقل شود، گفت: نحوه توزیع سود را هم هیئت مدیره باید مصوب کند که تا به الان اتفاقی نیفتاده است.

پوررضایی تأکیدکرد: برای ۳۰ میلیون سهامدار غیرمستقیم با سرمایه ای بالغ بر ۳۸۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور باید شرکت های بسیار قدرتمند و توانمندی شکل بگیرد و اختیارات لازم نیز به آن ها واگذار شود.

کد خبر: ۷۹٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha