۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
ثبت ۲۲۰ میلیمتر بارش در همدان از ابتدای سال زراعی تاکنون
سرپرست هواشناسی استان همدان در گفتگو با بازار مطرح کرد:

ثبت ۲۲۰ میلیمتر بارش در همدان از ابتدای سال زراعی تاکنون

همدان - عابد، سرپرست هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه میزان بارش استان همدان از ابتدای سال آبی تا ۲۳ اسفندماه سال‌جاری برابر با ۲۲۰ میلیمتر بوده است، گفت: این میزان بارش نسبت به دوره بلند مدت هشت میلیمتر افزایش داشته است.

حسین عابد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه استان همدان دومین استان پر بارش نسبت به نرمال بلند مدت در کشور بوده است، اظهار کرد: دو موج بارشی مناسبی که در پایان بهمن و ۲۱ اسفند استان همدان را تحت تاثیر قرار داد، باعث شد  همدان کمبود بارشی خود را تا حدی زیادی جبران کند.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش استان همدان از ابتدای سال آبی «اول مهر ماه ۱۳۹۹» تا ۲۳ اسفند سال‌جاری برابر با ۲۲۰ میلیمتر بوده است، ادامه داد: این میزان بارش نسبت به دوره بلند مدت هشت میلیمتر افزایش داشته است.

سرپرست هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین مقدار بارش استان همدان در شهرستان نهاوند با ۲۸۶ میلی متر بوده است، افزود: بارش شهرستان نهاوند نسبت به بلند مدت ۲۷ میلیمتر کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کمترین بارش در شهرستان کبودرآهنگ به میزان ۱۷۶ میلیمتر بوده که ۹ میلیمتر نسبت به بلند مدت بارش بیشتری را تجربه کرده است، بیان کرد: در بارش نقطه‌ای یا ایستگاهی شهرستان رزن با ۳۱۰ میلیمتر بیشترین مقدار بارش و شهرستان فامنین با ۱۸۱ میلیمتر کمترین مقدار بارش در ایستگاه‌های اصلی را ثبت کرده‌اند.

عابد اضافه کرد: میزان بارش کشور در همین بازه زمانی ۱۰۸ میلیمتر ثبت شده که نسبت به سال قبل ۳۷ و نسبت به بلند مدت ۳۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.  

وی با بیان اینکه در بین استان‌های کشور استان البرز با ۹ درصد افزایش بیشترین دریافت بارش را نسبت به بلند مدت داشته است، عنوان کرد: استان سیستان و بلوچستان با ۹۲ درصد کاهش، نسبت به بلند مدت شرایط بارشی نامناسبی داشته است.

سرپرست هواشناسی استان همدان ادامه داد: براساس بیش بینی‌های فصلی انتظار می‌رود استان همدان در فروردین ماه و نیمه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۰، بارشی در سطح نرمال و فراتر از نرمال را تجربه کند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود دستگاه‌های مرتبط و مردم نهایت استفاده بهینه را از آب به خصوص در بخش‌های مرتبط با کشاورزی اعمال کنند تا این نعمت الهی برای آیندگان نیز باقی بماند.

کد خبر: ۷۸٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha