۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
استان سمنان ۵۵۰ هزار هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی دارد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

استان سمنان ۵۵۰ هزار هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی دارد

سمنان- مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با بیان اینکه فرسایش سالانه میلیاردها تومان به اقتصاد استان ضرر می‌زند، گفت: ۵۵۰ هزار هکتار از مناطق بیابانی استان در کانون بحرانی فرسایش قرار دارد.

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه حدود ۵۵۰ هزار هکتار از مناطق بیابانی استان سمنان در داخل کانون‌های بحرانی فرسایش بادی قرار دارد، تاکید کرد: فرسایش بادی سالانه میلیاردها تومان به اقتصاد استان از جمله پوشش گیاهی، روستاها به وسیله بیابانزایی ضرر وارد می‌کند.

وی از تقویت پوشش گیاهی به عنوان یک راه مقابله با فرسایش بادی و افزایش بیابان در استان سمنان نام برد و افزود:  عملیات بیابانزدایی در سال ۹۹ برای شش هزار هکتار اراضی طبیعی استان که در معرض فرسایش بودند، انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه امسال شش میلیارد تومان صرف مقابله با فرسایش بیابانی در استان شده است، گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی بیابانی استان تحت پوشش طرح‌های کنترل هرز آب قرار گرفتند که می‌تواند برای پوشش گیاهی و مقابله با فرسایش مهم و اساسی باشد.

مرادی حقیقی از انجام چهار هزار هکتار نهال‌کاری و مراقبت از آن‌ها و آبیاری در سطح اراضی بیابانی استان سمنان خبر داد و گفت: مجموع این اقدامات از خسارات ناشی از فرسایش می کاهد.

کد خبر: ۷۸٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha