۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
مردم برای خرید آجیل هفته آخر اقدام می کنند| سود خُرده فروشی خشکبار ۱۰ درصد است
رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران در گفتگو با «بازار»:

مردم برای خرید آجیل هفته آخر اقدام می کنند| سود خُرده فروشی خشکبار ۱۰ درصد است

احمدی، عضو جشنواره فروش نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) با بیان اینکه سود خُرده فروشی آجیل و خشکبار ۱۰ درصدی است، گفت: در جشنواره نوروزی قرار است که واحدهای صنفی مشارکت کننده در این طرح پنج درصد تخفیف اعمال کنند.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: «مصطفی احمدی» در گفتگو با خبرنگار «بازار» با اشاره به مزیتهای برگزاری این جشنواره به جای نمایشگاه های بهاره افزود: در جلسات هیات اجرایی تصمیم بر این شد برای ایجاد رقابت بین فروشندگان، اعمال تخفیف های نوروزی در این جشنواره بر عهده واحدهای صنفی باشد و واحدهای صنفی در خصوص میزان تخفیف راسا خودشان تصمیم بگیرند.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران در خصوص مزیت های برگزاری این جشنواره در سال جاری گفت: در گذشته در اسفندماه هر سال نمایشگاه های بهاره برگزار می شد و ما در زمینه برگزاری جشنواره نوروزی هیچ تجربه ای نداشتیم.

این عضو جشنواره فروش نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال نمایشگاه های بهاره برگزار نشد، لذا با اطلاع رسانی به اعضای اتحادیه خشکبار و آجیل، قرار بر این شد که همکاران ما نیز مانند سایر واحدهای صنفی در تهران در برگزاری این جشنواره مشارکت فعالی داشته باشند.

اتحادیه خشکبار وآجیل در تهران با بیش از ۷۰ عضو کار خود را در این جشنواره آغاز کرد، اما با توجه به اینکه حدود ۱۵۰ واحد صنفی درخواست کرده بودند در این جشنواره مشارکت کنند، انتظار داریم تا پایان امسال تعداد واحدهای مشارکت کننده به این حدود افزایش یابد

احمدی بیان کرد: اتحادیه خشکبار وآجیل در تهران با بیش از ۷۰ عضو کار خود را در این جشنواره آغاز کرد، اما با توجه به اینکه حدود ۱۵۰ واحد صنفی درخواست کرده بودند در این جشنواره مشارکت کنند، انتظار داریم تا پایان امسال تعداد واحدهای مشارکت کننده به این حدود افزایش یابد.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران در پاسخ به خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا استقبال واحدهای صنفی عرضه کننده آجیل در این جشنواره خوب بوده است، یادآور شد: چون همکاران ما برای نخستین بار در این جشنواره مشارکت می کنند همین تعداد برای ما قابل قبول است در حالی که در ۱۲ سال گذشته که درگیر حضور برخی از همکاران در نمایشگاه های بهاره بودیم، آنچنان با استقبال مواجه نمی شد.

خرید آجیل بدون ازدحام از مهم ترین هدف جشنواره نوروزی
این عضو جشنواره نوروزی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره نیز گفت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره کاهش تمرکز و تجمع شهروندان در یک منطقه برای خرید آجیل و خشکبار است تا مردم بتوانند در مناطق مختلف شهر تهران آجیل و خشکبار مورد نیاز شب عید خود را بدون ازدحام و به سهولت تهیه کنند.

احمدی اظهار داشت: هرچند که ممکن است تعداد واحدهای مشارکت کننده کم باشد اما تمام تلاش ما است که تعداد واحدهای صنفی اتحادیه خشکبار و آجیل در سطح شهر تهران در این جشنواره به بیش از ۱۵۰ واحد برسد.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران در خصوص سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا برای مشارکت کنندگان دیر نشده است که در این جشنواره شرکت کنند گفت: سالها تجربه به ما نشان داده است که شهروندان ما در هفته آخر سال برای خرید آجیل و خشکبار نوروزی اقدام می کنند، لذا هم اکنون نیز وقت داریم تا واحدهای صنفی بیشتری به این جشنواره ملحق شوند.

وی، خواستار کمک همه اصناف برای برگزاری مناسب جشنواره نوروزی امسال شد و تاکید کرد: برای حضور قدرتمند همه واحدهای صنفی در این جشنواره همه باید کمک کنند، تا این طرح با موفقیت اجرا و به پایان برسد و هر ضعفی نیز داشته باشد باید برای سال های آینده برطرف شود.

در موفقیت اجرای این جشنواره فقط یک اتحادیه نمی تواند تاثیرگذار باشد و باید همه دستگاههای نظارتی و رسانه های جمعی از اجرای این جشنواره پشتیبانی کنند تا جشنواره نوروزی برای همیشه جایگزین نمایشگاه های بهاره شود

عضو جشنواره فروش نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) اظهار داشت: در موفقیت اجرای این جشنواره فقط یک اتحادیه نمی تواند تاثیرگذار باشد و باید همه دستگاههای نظارتی و رسانه های جمعی از اجرای این جشنواره پشتیبانی کنند تا جشنواره نوروزی برای همیشه جایگزین نمایشگاه های بهاره شود.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران خاطر نشان کرد: برای هماهنگی های بیشتر در برگزاری این جشنواره در تهران همه واحدهای صنفی از بنر متحدالشکل استفاده می کنند تا مردم با شناخت کافی بتوانند خریدهای خود را از این واحدهای صنفی انجام دهند.

احمدی در خصوص نظارت بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف تهران و ایران گفت: همیشه نظارت بازرسان در ۱۵ روز آخر سال تشدید می شود و امسال نیز توافق کردیم که اتحادیه ها در ایام پایانی سال نظارت های خود را بیشتر کنند تا از هرگونه تخلف احتمالی در بازار جلوگیری شود.

در عرضه خشکبار و آجیل در کشور کمبودی وجود ندارد
رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران در پایان اظهار داشت: خوشبختانه در عرضه خشکبار و آجیل در کشور کمبودی وجود ندارد و هرچه تقاضا در بازار باشد تولید کنندگان می توانند تامین کنند.

پیش از این «قاسم نوده فراهانی» درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است این طرح از ۲۰ اسفند ماه سال جاری در تهران آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد.

وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره فروش کالا و خدمات به قیمت مناسب به مردم در ایام شب عید است، لذا به تمام اتحادیه های صنفی ابلاغ کرده ایم هر واحد صنفی بخواهد می تواند در این جشنواره مشارکت کند و هیچ محدودیتی برای صدور مجوز شرکت در این جشنواره قایل نشده ایم.   

فراهانی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه در مجموع چند واحد صنفی در این جشنواره در تهران مشارکت دارند گفت: با توجه به تقاضای پرشمار آمار دقیق آن پس از جمع بندی نهایی ارائه خواهد شد و تاکنون بی نهایت مجوز صادر شده و هیچ محدودیتی برای اصناف در این جشنواره وجود ندارد و هر کسی درخواست کرد مجوز لازم صادر می شود، اما تاکید شده است که با نظارت دقیق و جامع نباید اجازه دهیم کسی از این شرایط سوء استفاده کند.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: در این جشنواره واحدهای صنفی مشارکت فعالی دارند که مردم برای خرید کالاهای آنها به خصوص در اسفندماه هر سال نیاز دارند و هدف ما از برگزاری آن عرضه کالا و خدمات با قیمت مناسب و سود کمتر به مصرف کنندگان است.

فراهانی با بیان اینکه در جشنواره فروش نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) فقط کالاهای تولید داخل به هموطنان عرضه خواهد شد، گفت: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده در این جشنواره از فروش کالاهای قاچاق جلوگیری می شود و قرار است در این طرح برخی از واحدهای صنفی با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی و یا برخی دیگر با سود کمتر کالاهای خود را به مردم عرضه کنند.

وی تاکید کرد: در این جشنواره فروشندگان پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، قنادی، فرش فروشی ها، مبل، لوازم خانگی، آجیل فروشان و به خصوص میوه فروشان مشارکت فعال دارند، زیرا در این ایام مردم به خرید این کالاها نیاز دارند و تاکید شده است که نظارت بر میوه فروشی ها بیشتر شود، تا میوه به قیمت مناسب در بین مردم توزیع شود.

فراهانی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص اینکه برای اجرای بهتر این جشنواره چه تعداد گشت های بازرسی در سطح شهر فعال خواهند شد، گفت: هر سال در این ایام بیش از ۲۰ گشت بازرسی در سطح شهر فعال می شدند، اما امسال تعداد آن افزایش قابل توجهی داشته ودرصورت نیاز می توانیم از بازرسان وزار صنعت، اتاق اصناف ایران و تعزیرات حکومتی نیز استفاده کنیم، ضمن اینکه بازرسان تمام اتحادیه های صنفی در تهران با ما همکاری خواهند کرد تا این جشنواره آن بازدارندگی های خود را داشته باشد و از تخلفات احتمالی اصناف جلوگیری شود.

وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام برگزاری این جشنواره در بین واحدهای صنفی در سطح شهر تهران گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همواره یکی از الویت‌های واحدهای صنفی در بازار، مجتمع های تجاری و معابر تهران است و از ابتدای شیوع کرونا همواره مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را واحدهای صنفی ما به دقا رعایت کرده اند و در واقع برای جلوگیری از ازدحام مردم و رونق کسب و کار واحدهای صنفی قرار شد تا این جشنواره جایگزین نمایشگاه‌های فروش بهاره شود.

فراهانی تصریح کرد: جشنواره فروش نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) از تولید داخلی حمایت می کند و با ایجاد فرصت برای عرضه محصولات و کالاهای ایرانی در این جشنواره کمک به رونق بازار کالاهای ایرانی است و برای افزایش رضایت مردم و اجرای هر چه بهتر این طرح، در کنار سایر بخش های جشنواره، کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای آن نظارت کافی خواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: بحث نظارت، رصد و کنترل بازار همیشه مورد توجه اتاق و اتحادیه ها بوده است و یکی از اولویت های اصلی ما حمایت از حقوق مصرف کننده است و در همین راستا علاوه بر نظارت بر کیفیت و قیمت کالاها در این جشنواره، واحدهای بازرسی مکلف شدند تا پایان اجرای این طرح، در کمترین زمان به شکایات مردمی رسیدگی خواهند کرد.

کد خبر: ۷۸٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha