۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰
طوفان گرانی در بازار شب عید استان ایلام
یادداشت؛

طوفان گرانی در بازار شب عید استان ایلام

ایلام- «گرانی در بخش های مختلف بازار استان ایلام باعث شده بسیاری از اقشار ضعیف جامعه برای نیازهای خود دچار مشکل شوند» این جملات بخشی از یادداشت فرشته سنجیده فعال رسانه ای استان برای بازار است که در ادامه می خوانید.

فرشته سنجیده؛ بازار: کافی است به بازار استان ایلام سری بزنید، در همه بخش های از پوشاک گرفته تا آجیل و تنقلات و میوه، همه و همه رنگ و بوی گرانی به خود گرفته و مردم در خریدهای خود سرگردان شده اند.

در نبود نظارت های لازم بر بازار، بسیاری از مردم استان برای خریدهای شب عید با مشکلات زیادی مواجه شده اند و متاسفانه بازاریان حاضر به کاهش قیمت ها نشده اند.

با وضعیت بازار ایلام،عده ای هستند که سراغ نیازهای اولیه و ضروری می روند و قید دیگر خریدها را می زنند چراکه درآمد مردم کفاف هزینه ها گزاف خریدها را نمی دهد.

گرانی های گسترده و کمرشکن نه تنها از لحاظ معیشتی و خورد و خوراک، مردم را در تنگنای وحشتناکی قرار داده اند، که از لحاظ روحی و روانی فشار سنگینی را بر روی افراد از خود بر جای گذاشته است.

شکستن غرور افراد پیش همسایه و بقالی و فامیل زخمی نیست که به این راحتی ها التیام یابد، زخم های روحی که گرانی بر پیکر جامعه گذاشته است، به این راحتی ها درمان نمی شود.

در کنار گرانی، کمبود برخی کالاها باعث ایجاد صف های طولانی در استان شده و در این هوای سرد و همه گیری ویروس کرونا باید ساعت ها در صف روغن باشند.مسئولی هم که پیدا نمی شود برای سر و سامان دادن به این وضعیت آشفتهی بازار تدبیری بیاندیشد

سیاست های غلط دولت در تنظیم بازار همچنان روح و روان مردم را به شدت درگیر خود کرده است، و این بی تدبیری ها حتی در روزهای پایانی دولت، همچنان یقه مردم را چسبیده است.

در کنار گرانی، کمبود برخی کالاها باعث ایجاد صف های طولانی در استان شده و در این هوای سرد و همه گیری ویروس کرونا باید ساعت ها در صف روغن باشند.مسئولی هم که پیدا نمی شود برای سر و سامان دادن به این وضعیت آشفته بازار تدبیری بیاندیشد.

طوفان گرانی در بازار شب عید استان ایلام

معیشت مردم ایلام به شدت دچار مشکل شده است، مسئولان از گرانی و تورم خبر ندارند، نمی‌دانند قیمت‌ها در همین یک سال اندازه ۱۰ سال بالا رفته است و برخی از مردم دیگر توان خرید میوه را ندارند و بسیاری اجناس ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته اند.

همین الان برای دو کیلو گوشت، باید بالای ۳۰۰ هزار تومان پول داد، چند کیلو میوه، نزدیک به ۱۲۰ هزار تومان خرج بر می‌دارد، از تهیه لباس و پوشاک هم حرفی نزنیم بهتر است

 در بازار ایلام که هر عدد میوه به اندازه قیمت یک کیلوگرم آن در ماه های قبل رسیده است، انگار نه انگار که به شب عید نزدیک می شویم، اصلا باید از مسئولان پرسید که با این اوضاع از گرانی و تورم آیا مردم دل و دماغی برای برپایی جشن کوچک تحویل سال نو دارند.

همین الان برای دو کیلو گوشت، باید بالای ۳۰۰ هزار تومان پول داد، چند کیلو میوه، نزدیک به ۱۲۰ هزار تومان خرج بر می‌دارد، از تهیه لباس و پوشاک هم حرفی نزنیم بهتر است.

مسئولان، کاش در این روزهای سخت که هم کرونا هست و هم گرانی و تورم، کمی بیشتر هوای مردمی که با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند، باشد، کرونا هر روز قربانی بسیار می گیرد و مردم کماکان در تامین معاش خود دچار مشکل هستند.

طوفان گرانی در بازار شب عید استان ایلام

داستان گرانی ها، دیگر مثل خیلی چیزهای دیگر چیز جدیدی نیست، گرانی در سایه بی تدبیری و بی خیالی  برخی مسئولان در ایلام جا خوش کرده و مثل اینکه با این مدیریت قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد و اگر هم تغییری رخ دهد، فقط برای افزایش قیمت است.

 دراین شرایط کرونایی همه می گویند با تغذیه مناسب سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنید، گرانی آنقدر مشکلات درست کرده که کمتر کسی به فکر سلامتی خود است، با این قیمت ها نمی توان یک روز هم سیستم ایمنی بدن را سرپا نگه داشت.

سالیان متمادی است که بسیاری از آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی ایلامی ها، ریشه در گرانی های نامتعارف و افسارگسیخته این استان مرزی و گوشه نشین نقشه ایران دارد.

انتظار مردم این است که دادستان استان با ورود به گرانی ها گسترده  اخیر که همچنان با سرعت در حال اوج گرفت است، مسببین و کسانی را که در این امر مقصر هستند شناسایی و برخورد قانونی و قضایی انجام دهد تا هر کسی به بهانه  گرانی قیمت من درآوردی بر روی اجناس و مخصوصا میوه ها نگذارد.

کد خبر: ۷۸٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha