۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
اتحاد نفتی روسیه و عربستان به چالش کشیده می‌شود
در نشست آتی اوپک؛

اتحاد نفتی روسیه و عربستان به چالش کشیده می‌شود

اتحاد نفتی روسیه و عربستان در نشست این هفته اوپک و در شرایطی که ویروس کرونا تقاضای نفت را کاهش داده است، به چالش کشیده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل شانا، اتحاد انرژی میان عربستان و روسیه به احتمال زیاد این هفته به‌شدت مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا نمایندگان قوی‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان درباره بهترین راه برای مهار پیامدهای گسترش ویروس کرونا رایزنی می‌کنند.

طبق پپیش‌بینی‌ها، اوپک و متحدانش این هفته برای تشدید کاهش تولید نفت به توافق خواهند رسید، اما مقدار این کاهش تولید هنوز مشخص نیست.

گفته می‌شود برخی کشورهای عضو اوپک، از جمله عربستان، برای کاهش روزانه یک میلیون بشکه از تولید این سازمان و متحدانش تلاش می‌کنند. با این همه روسیه که عضو اوپک نیست، هنوز نشانه‌ای از همراهی با این راهبرد نشان نداده است.

یوهانس بنینی، از مسئولان مؤسسه جی‌بی‌سی، اعلام کرد مشکل اتحاد روسیه و عربستان این است که اگرچه عربستان  افزایش قیمت نفت را دنبال می‌کند، روسیه با قیمت نفت میان ۵۰ تا ۶۰ دلار راحت است.

وی گفت: شما می‌توانید شکاف‌ها در روابط روسیه و عربستان را مشاهدده کنید.

به گفته این کارشناس، در حالی که عربستان خواهان کاهش تولید طولانی مدت است، روسیه حتی برای تمدید سه ماهه این کاهش تولید تردید دارد.

کد خبر: ۷٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha