۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
مشکل مواد اولیه کارخانجات اردبیل برطرف می‌شود/پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸
رئیس سازمان صمت اردبیل:

مشکل مواد اولیه کارخانجات اردبیل برطرف می‌شود/پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با موافقت وزارت صمت قرار است مشکل تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی برطرف شود.  

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سفر دو روزه وزیر و معاونین به استان اردبیل ثمرات خوبی را به همراه داشته به طوریکه در کنار پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی استان، قرار شد در تأمین مواد اولیه و صدور مجوزهای قانونی برای صنعتگران و تولیدکنندگان تسهیل ویژه‌ای انجام شود.  

وی به تلاش تولیدکنندگان استان در شرایط سخت تحریم‌ها و کرونا در حفظ نیروی انسانی و افزایش روند تولید اشاره کرد و گفت: اردبیل در صدور پروانه تولید جایگاه اول را به دست آورد.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در پرداخت تسهیلات نیز با همکاری بانک‌های استان از محل تبصره ۱۸ تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که صد درصد سهمیه استان را شامل می‌شود.  

صادقی افزود: ۴۵ درصد از محل پرداخت شناور تبصره ۱۸ قرار شده به استان اردبیل اختصاص پیدا کند تا با جذب کامل تسهیلات تبصره ۱۸ بتوانیم از واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار حمایت کنیم.  

وی به ارتقای جایگاه صنعتی استان با راه‌اندازی واحدهای تولیدی مؤثر در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر استان اردبیل با تولید ۳۵ درصد ام. دی. اف کشور شرایط خوبی را در این حوزه به دست آورده و امیدواریم در سال‌های آینده جایگاه اول را در تولید ام. دی. اف و محصولات مرتبط داشته باشیم.  

رییس سازمان صمت اردبیل ضرورت تأمین منابع مورد نیاز برای تهیه مواد اولیه واحدهای تولیدی و اعمال معافیت‌های گمرکی را به عنوان یک امر ضروری یادآور شد و اضافه کرد: امسال که به نام جهش تولید نامگذاری شده، در راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد اقدام خوبی در استان آغاز شده و تاکنون ۵۶ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به مدار تولید بازگشته است.  

کد خبر: ۷۸٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha