۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
افزایش تقاضای جهانی نفت به ۹۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه
اوپک طی گزارشی اعلام کرد؛

افزایش تقاضای جهانی نفت به ۹۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه

انتظار می‌رود تقاضا برای نفت خام اوپک امسال با افزایش ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز به حدود ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه برسد

به گزارش بازار به نقل از تی آر تی، سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» طی گزارشی اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت امسال با حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه افزایش در مقایسه با سال گذشته به ۹۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه خواهد رسید.

در این راستا، انتظار می‌رود تقاضا برای نفت خام اوپک امسال با افزایش ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز به حدود ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه برسد.

اوپک در این گزارش پیش‌بینی کرد که تقاضای جهانی نفت نیز در این دوره روزانه حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه (۶.۵ درصد) افزایش خواهد یافت و به حدود ۹۶ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه خواهد رسید.

براساس این گزارش، عرضه جهانی نفت ماه گذشته نسبت به ماه قبل از آن با کاهش ۱ میلیون و ۳۱۰ هزار بشکه در روز به حدود ۹۲ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه رسیده است.

حجم تولید نفت خام کشورهای عضو اوپک نیز در این دوره روزانه ۶۵۰ هزار بشکه کم شده و به حدود ۲۴ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه کاهش یافت. بنابراین، سهم اوپک در تولید جهانی نفت در ماه فوریه به ۲۶.۹ درصد نزول کرد.

میزان تولید روزانه نفت خام در کشورهای غیرعضو اوپک نیز در این بازه زمانی با کاهش ۶۷۰ هزار بشکه‌ای به ۶۷ میلیون و ۴۳۰ هزار بشکه رسید.

کد خبر: ۷۸٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha