۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کسری شدید تأمین اجتماعی فرانسه به دلیل شیوع کرونا

کسری شدید تأمین اجتماعی فرانسه به دلیل شیوع کرونا

تأمین اجتماعی فرانسه در سال ۲۰۲۰ میلادی با کسری بودجه ۳۹ میلیارد یورویی روبرو شد.

به گزارش بازار، تأمین واکسن، سرنگ و ماسک و هزینه‌های اضافی برای درمان مبتلایان به کووید- ۱۹ در فرانسه، تامین این کشور را با کسری بودجه شدیدی روبرو کرده است.

واکسن و تامین نیازهای لجیستیکی مرتبط با بهداشت و سلامت برای فرانسه و بیمه بیماری‌ها هزینه بسیار بالایی داشته است. تامین اجتماعی در سال ۲۰۲۰ میلادی با کسری بودجه روبرو شد. این کسری بودجه حدود ۳۹ میلیارد یورو ارزیابی شده است. پیش از همه گیری، کسری بودجه تامین اجتماعی در این سال حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو پیش بینی می‌شد.

گزارشگر این شبکه درباره کسری بودجه بخش تامین اجتماعی در سال گذشته گفت تست، ماسک و واکسن چه هزینه‌ای به تامین اجتماعی تحمیل کرده است؟ هر تست کرونا، برای تامین اجتماعی هزینه در پی دارد. این هزینه به طور متوسط برای هر تست ۴۳ یورو تخمین زده می‌شود. درباره واکسیناسیون نیز باید گفت هزینه آن بر عهده تامین اجتماعی است. دزهای فایزر برای هر فرد حدود ۳۱ یورو هزینه دارد. اگر تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون انجام بگیرد، هزینه حضور نیم روز هر پزشک، ۴۲۰ یورو است. هر پرستار نیز در این بازه زمانی ۲۲۰ یورو دریافت می‌کند.

هزینه تزریق واکسن آسترازنکا در مطب پزشکان ارزان‌تر و در حدود ۲ یورو ارزیابی شده است. اما ۲۵ یورو حق ویزیت و ۱۵ یورو حق ویژه پزشک برای هر بیمار نیز باید به هزینه‌ها افزوده شود.

در کل برای مبارزه با همه گیری، در بودجه سال ۲۰۲۱ دولت ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو به این امر اختصاص داد. از این رقم، ۲ میلیارد یورو برای تست، ۷۰۰ میلیون یورو برای توزیع ماسک برای افراد نیازمند و ۱۰۰ میلیون یورو برای بهداشت عمومی فرانسه در نظر گرفته شده است.

در پایان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو نیز برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده است. این بودجه برای خرید واکسن و سرنگ برای تزریق و همچنین پرداخت پاداش به کادر درمان صرف می‌شود. اما هزینه‌ها از هم اکنون از بودجه در نظر گرفته بیشتر شده است. هزینه‌ها دو برابر بودجه در نظر گرفته شده بوده است، یعنی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو بیشتر. به این معنی که تا ماه مارس ۳ میلیارد یورو برای این امور هزینه شده است.

این هزینه‌ها به دلیل تلاش برای جلوگیری از افزایش تعداد بستری شدگان بالاترفته است. هزینه بستری بسیار بالاست. نگهداری هر بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ یورو به تامین اجتماعی هزینه تحمیل می‌کند.

کد خبر: ۷۸٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha