۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت مس در اصفهان/ تولیدکنندگان صنایع دستی ورشکست شدند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت مس در اصفهان/ تولیدکنندگان صنایع دستی ورشکست شدند

اصفهان- شیردلی، رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی اصفهان گفت: قیمت مس از سال گذشته تاکنون با افزایش حدود ۱۵۰ درصدی روبه رو بوده و این در حالی است که این محصول در کشور استحصال می‌شود.

سید عباس شیردلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در بحران شیوع کرونا نه تنها حمایتی از تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی در استان اصفهان نشد بلکه مدت‌هاست مسئولان  بازار را نیز رها کرده‌اند.

افزایش روز افزون مواد اولیه برای تولید صنایع دستی
وی با اشاره به افزایش روز افزون قیمت مواد اولیه تولید صنایع دستی در کشور و به ویژه استان اصفهان ابراز داشت: باید توجه داشت که بخش قابل توجهی از مواد اولیه صنایع دستی اصفهان مس است که این محصول افزایش قیمت قابل توجهی را داشته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه قیمت مس در کشور تا قبل از شیوع کرونا هر کیلو ۸۵ هزار تومان بود، افزود: در حال حاضر این قیمت به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است که این افزایش قیمت چالش مهمی برای هنرمندان این عرصه است.

وی با بیان اینکه معدن مس در داخل کشور است و برای تامین آن مشکلی نداریم، اضافه کرد: دلیل افزایش بیش از ۱۵۰ درصدی قیمت این محصول را نمی‌دانیم.

شیردلی با بیان اینکه درخواست فعالان صنایع دستی کشور راه‌اندازی واحدی ویژه برای صنایع دستی در وزارت خانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، ادامه داد: باید اعضای این واحد از مسئولان دولتی، هنرمندان و مسئولان فعال در عرصه عرضه مواد اولیه باشند که مشکلات و چالش‌های هنرمندان با سرعت بیشتری برطرف شود.

برخی تولیدکنندگان صنایع دستی اصفهان راهی زندان شدند
وی با تاکید بر اینکه نوسانات نرخ ارز در کشور به ویژه به تولیدکنندگان خرد این محصولات در استان اصفهان آسیب جدی وارد کرده است،اضافه کرد: باید توجه داشت که برخی از تولیدکنندگان صنایع دستی به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی‌ها راهی زندان شده‌اند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه عدم وجود بازار فروش صنایع دستی منجر به عدم فروش محصولات و همچین ورشکستگی تولید کنندگان صنایع دستی در اصفهان شده است، افزود:‌ در این زمینه رایزنی‌هایی را با اتاق بازرگانی و استانداری اصفهان برای رفع مشکل این افراد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از صنایع دستی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که هنوز در خارج از کشور هیچ نمایشگاه و یا فروشگاهی ویژه فروش صنایع دستی اصفهان وجود ندارد و همه حرف‌های مسئولان در این راستا در حد شعار بوده است.

کد خبر: ۷۸٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha