۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
واردات کالا به کمتر از ۳۰ میلیارد دلار رسید/ رشد ۳۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت
معاون وزیر صمت در گفتگو با بازار:

واردات کالا به کمتر از ۳۰ میلیارد دلار رسید/ رشد ۳۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت

اردبیل- معاون صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه واردات کالا از ۶۵ میلیارد دلار به کمتر از ۳۰ میلیارد دلار رسیده است، گفت: نقدینگی کشور را به جای هدایت به خرید طلا، ارز و حتی بورس باید به سمت تولید هدایت کنیم تا مردم از سودآوری آن استفاده کنند.

مهدی صادقی نیارکی در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: با تصمیم کارگروه مشترک جهش تولید در کشور سه مصوبه در جهت حمایت از تولید ابلاغ شده که تولیدکنندگان به اندازه ۷۰ درصد فروش خود می‌توانند از بانک‌های عامل تسهیلات دریافت کنند.

وی تصریح کرد: شورای پول و اعتبار در این زمینه بانک‌ها را موظف کرده تا سرمایه مورد نیاز را از طریق واحدهای تولیدی تأمین و پرداخت منابع را به صورت متوازن و عادلانه انجام دهند.

معاون صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک صنعت و معدن که مدیریت آن را وزارت اقتصاد بر عهده گرفته در مسیر رفع موانع تولید و تأمین نقدینگی موظف به حمایت و پشتیبانی از بخش صنعت و تولید شده تا از نگاه موردی و بخشی جلوگیری شود.

کرونا و تحریم دو چالش کشور در سال ۹۹
صادقی نیارکی ضرورت حمایت سرمایه‌های بخش خصوصی و مردم را به سمت تولید یادآور شد و افزود: هر چقدر نقدینگی کشور در این زمینه افزایش پیدا کند به همان نسبت تولید رونق گرفته و به تبع آن صادرات نیز شرایط مناسب‌تری پیدا می‌کند.

وی به دو چالش کشور در سال ۹۹ در بخش صنعت و تأمین نیاز مردم اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این چالش‌ها کرونا بود که مرز اقتصادی دنیا را درنوردید و در حقیقت محدودیت‌های جهانی و بین‌المللی را در مسیر توسعه اقتصادی به وجود آورد.

صادقی نیارکی به تحریم‌های ظالمانه دشمنان اشاره کرد و گفت: این تحریم‌های ظالمانه معیشت مردم و تولید صنعتی را در کشور نشانه گرفته که امیدواریم با حمایت‌های همه‌جانبه از این مرحله سخت به سلامت عبور کنیم.

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ۳۰۰ درصد رشد یافته است
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این تحریم‌ها نه تنها ملت ایران را به زانو در نیاورده بلکه آنها را در عرصه تولید و اشتغال و خودکفایی توانمند کرده به طوریکه ما در ۱۰ ماهه امسال در سطح کشور با وجود همه تنگناها موفق شدیم ۵ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی را به بهره‌برداری برسانیم.

صادقی نیارکی رشد صنعتی کشور را در صدور پروانه بهره‌برداری ۲۸ درصد و اشتغال ایجاد شده را در سایه راه‌اندازی ۵ هزار و ۷۰۰ واحد بیش از ۱۰۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت تا ۳۰۰ درصد رشد یافته است.

وی اضافه کرد: امسال با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت شرایط مناسبی در تولید محصولات متنوع به وجود آمده و همچنان در مسیر رونق اقتصادی و صنعتی قرار گرفته‌ایم.

بازگشت ۵۶ واحد راکد و تعطیل شده‌ اردبیل به مدار تولید
معاون وزیر صمت تعداد جواز صادر شده را در ۱۰ ماهه امسال ۳۱ هزار فقره اعلام کرد و گفت: در این حوزه نیز با یک رشد ۳۷ درصدی روبه‌رو هستیم.

صادقی نیارکی بیان کرد: در سطح کشور واحدهای راکد و تعطیل شده‌ای که به مدار تولید بازگشتند در حدود یک‌هزار و ۴۰۰ واحد بوده که سهم استان اردبیل از این تعداد ۵۶ واحد با اشتغال یک‌هزار و ۲۰۰ مورد بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در استان اردبیل ۲۱۷ واحد صنعتی با یک رشد ۷۰ درصدی و جهش اشتغال ۳۸ درصدی در مدار تولید و کارآفرینی قرار گرفته که در مجموع بیش از شش هزار و ۶۷۰ نفر در این واحدهای صنعتی فعالیت می‌کنند.

واردات کشور از ۶۵ میلیارد دلار به کمتر از ۳۰ میلیارد دلار رسید
صادقی نیارکی به نهضت ساخت داخل با حمایت تولیدکنندگان داخلی و ایده‌های نو تصریح کرد: ظرفیت کشور در این سه سال به بیش از ۱۰ میلیارد دلار در تأمین مواد اولیه رسیده و در ۹ ماهه امسال نیز دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار طرح صنعتی با تولید قطعات داخلی به انجام رسیده است.

وی به فعالیت ۲۸ رشته صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: در ۲۰ رشته صنعتی رشد مثبت یک تا ۴۰ درصدی را تجربه کردیم.

صادقی نیارکی سخت‌ترین تحریم‌های دشمنان را در شرایط کنونی یادآور شد و خاطر نشان کرد: هم در بخش صادرات و هم واردات محصولات مواد اولیه در کشور با یک جهش ۲۰ درصدی روبه‌رو هستیم به طوریکه در سال‌های اخیر میزان واردات کشور از ۶۵ میلیارد دلار به کمتر از ۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

معاون صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت دغدغه وزارت صمت را تأمین نیاز مواد اولیه به ویژه واحدهای تولیدی با رویکرد فعالیت دو و سه شیفته اعلام کرد و ادامه داد: در کنار بانک صنعت و معدن که پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات را هدف‌گذاری کرده، ما سعی و تلاشمان بر این است تا بخش عمده‌ای از منابع کشور را به سمت تولید هدایت کنیم تا با تمرکز در این حوزه بتوان اهداف مورد نظر را به دست آورد.

کد خبر: ۷۸٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha