۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
۶۰ درصد صادرات زنجان شمش روی است
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

۶۰ درصد صادرات زنجان شمش روی است

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد صادرات استان شمش روی است، گفت: این محصول به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و از آنجا به اروپا صادر می‌شود.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار به نقشه راه تجارت خارجی اتاق بازرگانی زنجان اشاره کرد و گفت: در این نقشه راه ظرفیت‌های ۱۰ ساله استان در امر صادرات  بررسی شده است.

وی اظهار کرد: در این نقشه کشورهایی که دارای مراودات تجاری با استان زنجان بودند هم بررسی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: یکی از مشکلات موجود بر سر راه روابط تجاری در زمینه کمبود و ضعف اطلاعات بین دو طرف است.

یگانه فرد تاکید کرد: تبادل اطلاعات و آمارهای اقتصادی با ارتباط بین تجار و فعالان اقتصادی می‌تواند تا حد بسیار زیادی راهگشا باشد و در حال حاضر در وب سایت اتاق بازرگانی زنجان آمار اطلاعات مطلوبی از وضعیت اقتصادی استان زنجان درج شده است. 

وی با بیان اینکه نساجی زنجان صنعت دوم استان است،افزود: در بخش صنایع دستی، استان زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله شناخته می‌شود. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان افزود: در صنایع برقی و در تولید ترانسفورماتور، کلید برق، رله، فیوز و سیم و کابل، استان زنجان از قطب‌های اصلی کشور محسوب می‌شود و عمده تولید بخش معدن استان در صنعت سرب و روی است و در این بین معدن انگوران یکی از معادن بزرگ سرب و روی خاورمیانه شناخته می‌شود. 

یگانه فرد با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد صادرات استان زنجان شمش روی است، تصریح کرد: شمش روی تولیدی استان به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و از آنجا به اروپا صادر می‌شود و عمده استفاده آن در بخش صنعت گالوانیزه است.

وی یاد آورشد: در دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، زنجان در مسیر بسیار رو به رشدی قرار دارد و محصولات مختلفی از استان تولید می‌شود.

کد خبر: ۷۸٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha