۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
رشد ۳۶۵ درصدی  سود خالص در نماد بکام
مدیر عامل گروه کارخانجات شهید قندی مطرح کرد:

رشد ۳۶۵ درصدی سود خالص در نماد بکام

محمد جواد عسگری باقرآبادی، مدیر عامل گروه کارخانجات شهید قندی می‌گوید: شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی با رشد ۳۶۵ درصدی سود خالص، بالاترین مشارکت را در سود آوری تلفیقی گروه، نسبت به دوره مشابه سال قبل را داشته است.

بازار، گروه بورس؛ شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولید کننده انواع کابل‌های مخابراتی مسی، کابلهای مخابراتی نوری، سلول خورشیدی  و توسعه ارتباطات در آبان سال ۶۳ به صورت سهامی خاص تاسیس شد و در سال ۸۳ به سهام عام تبدیل و بعد از آن  وارد بازار سهام شد.

محصولات این شرکت در ۵ دسته کابل‌های نوری، کابل‌های مسی، کابل‌های دیتا، کابل‌های برق و کابل‌های FTTX قرار می‌گیرند.  بر اساس گزارش صورت مالی این شرکت توانسته با رشد ۲.۶۸ برابری فروش  در ۹ ماه سال جاری رکود شکنی کند. همچنین سود خالص این شرکت برای ۹ ماه ابتدای سال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶۵درصد رشد را نشان می‌دهد که ناشی از افزایش فروش این شرکت در طول این مدت است.

بازرگانی و مالی نسبت به مطالعه مجدد قیمتها و بهای تمام شده، بر اساس استانداردهای هزینه یابی اقدام نموده‌اند که تا کنون نتایج موثری مبنی بر افزایش سهم محصولات در بازار و رقابتی نمودن محصولات را در پی داشته است

میزان فروش شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی از ۱.۱۵۸.۴۲۶ میلیون ریال در نه ماهه نخست سال گذشته، به بیش از ۳.۱۱۲.۰۰۰ میلیون ریال در نه ماهه نخست سال جاری افزایش پیدا کرده است.

رکود شکنی در تولید 
به گفته محمد جواد عسگری باقرآبادی، مدیر عامل گروه کارخانجات شهید قندی، تامین به موقع مواد اولیه و توسعه بازارهای هدف و افزایش صادرات از محورهای اصلی فعالیت این شرکت برای سال جاری بوده است.

رشد قابل توجه سود خالص شرکت موردی بود که مدیر عامل این شرکت در نشست خبری ۱۹ اسفند ماه  به آن اشاره کرده و در همین رابطه گفت:  شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی با رشد ۳۶۵ درصدی سود خالص، بالاترین مشارکت را در سود آوری تلفیقی گروه، نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته و نسبت های سودآوری در این شرکت افزایش یافته است.

عسگری از تنظیم برنامه اصلاحات بنیادی در شرکت خبر داد و اضافه کرد: با پیگیری انجام شده و پس از جلسات و بحث و مطالعه، مقرر گردید در راستای توسعه هم افزایی و افزایش سود آوری شرکتهای تابعه و با هدف استقلال شخصیت های حقوقی تابعه، اصلاح ساختار شرکتی و چارت سازمانی با مطالعه دقیق فرآیند ها در دستور کار قرارگیرد و انشالله به زودی شاهد تحول در گروه خواهیم بود.

وی با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش استخراج شده از صورتهای مالی دوره نه ماهه منتهی به آذرماه ۹۹، میزان فروش و نرخ سود آوری شرکت کارخانجات شهید قندی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

او به موضوع هدف گذاری شرکت جهت انعقاد قراردادهای جدید داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: با توجه به تحولات اقتصادی اخیر و افزایش سطح عمومی قیمتها به خصوص مواد اولیه مورد استفاده کارخانه، همکاران ما در واحد های تولید، بازرگانی و مالی نسبت به مطالعه مجدد قیمتها و بهای تمام شده، بر اساس استانداردهای هزینه یابی اقدام نموده‌اند که تا کنون نتایج موثری مبنی بر افزایش سهم محصولات در بازار و رقابتی نمودن محصولات را در پی داشته است.

اجرای پروژه‌های توسعه‌ای از طریق تبدیل دارایی‌های غیر مولد و افزایش نرخ بازده دارایی‌های از برنامه‌های آتی شرکت بود که مدیر عامل گروه کارخانجات شهید قندی به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اهتمام شرکت در تعیین تکلیف و پیگیری پرونده های حقوقی، گفت: رویکرد فعلی، تسریع در تعیین تکلیف همراه با دفاع از حقوق قانونی شرکت در پرونده های مطروحه می باشد که در همین زمینه تیم حقوقی به صورت مجدانه پیگیرخواهد بود. همچنین در راستای افزایش کیفیت و شفافیت اطلاعات مالی، اقلام سنواتی در دست بررسی می باشد و چنانچه مصالحه صورت نپذیرد، از طریق طرح موضوع حقوقی پیگیری خواهد شد.

در گزارش تفسیری این بنگاه اقتصادی آمده است که تا پایان آذر ماه ۸۰درصد سود بودجه‌ای این شرکت محقق شده و عنوان شده که تا پایان سال سود واقعی برابر یا بالاتر از سود بودجه‌ای پیشبینی شده محقق پیدا خواهد کرد.

راه اندازی خط تولید کابلهای ACSR (نوعی هادی در خطوط انتقال هوایی است که برای رسیدن به مقاومت مکانیکی مشخص از مغز فولادی بهره می‌برد.)، بهره برداری از خط تولید سیم و کابل برق ساختمانی، اصلاح ساختار سازمانی، بازپرداخت بخش زیادی از بدهی‌های سنوات بانکی، توسعه نمایندگی‌های فروش، تایید استاندارد تولیدات جدیدی در شرکت‌های زیر مجموعه و غیر از جمله دستاوردهای عملیاتی این شرکت است. سهام این شرکت با نماد بکام در تابلوی بورس معامله می‌شود. در روزهای اخیر با توجه به ریزش بازار سهام این شرکت دارای کمترین میزان نوسان بوده است.

کد خبر: ۷۸٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha