۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
سهم روستاییان از سبد اشتغال به ۳۰ درصد رسیده است
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری:

سهم روستاییان از سبد اشتغال به ۳۰ درصد رسیده است

ساری- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: سهم روستاییان در سبد اشتغال کشور از پنج درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد امید عصر سه شنبه در نشست کارگروه توسعه اقتصادی استان مازندران در سالن استانداری توجه به دهیاری ها را از برنامه های خوب دولت بیان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا نقش دهیار در روستا همانند نقش شهردار در شهر شود و در پی تقویت دهیاری ها هستیم.

وی با اظهار اینکه اشتغال روستایی یکی از فعالیت های مهم دولت بوده است، گفت: در کشور نرخ اشتغال کشور ۱.۵ درصد بهبود یافته و به ۷.۴ درصد رسیده است و سهم روستاییان در سبد اشتغال کشور از پنج درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

امید ادامه داد: روستا به عنوان کانون کار، تولید واشتغال به شمار می رود و باید روستا محل اشتغال کار باشد و این اتفاق در روستاهای کشور در حال رخ دادن است.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری کشور تصریح کرد: تا سال ۹۵ نرخ مهاجرت روستایی در سال حدود یک درصد بود و سالانه ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی مهاجرت می کردند و خوشبختانه این آمار در سال جاری به کمتر از یک دهم درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: نرخ مهاجرت روستایی ۹۰۰ درصد کاهش یافته است واین آمار در سال جاری تبدیل به مهاجرت معکوس خواهد شد.

وی افزود: سالانه سه هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان درنظر گرفته می شود و در تلاش هستیم درصد رسته ها، بانک ورسته های منابع اشتغال روستایی به استان ها واگذار شود.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت گردشگری مازندران یادآور شد: منابع اشتغال طبق تشخیص استان، واگذار و تخصیص داده می شود.

امید یادآور شد: امروز بیشترین توجه دولت به اشتغال روستایی است و وضعیت گازرسانی روستایی تا آخر کار دولت به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

کد خبر: ۷۸٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha