۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
قیمت متوسط میوه و تره بار استان سمنان از دیگر نقاط کشور بالاتر است
رئیس صمت استان سمنان:

قیمت متوسط میوه و تره بار استان سمنان از دیگر نقاط کشور بالاتر است

سمنان- تشنه دل، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه قیمت متوسط میوه و تره بار استان از دیگر نقاط کشور بالاتر است، گفت: یکی از مهمترین دلایل آن عدم بازارچه‌های عرضه میوه و تره بار در سطح استان است.

علی تشنه دل در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره علل گرانی میوه و عرضه آنها در شب عید، تاکید کرد: در استان سمنان قیمت متوسط میوه و تره بار نسبت به استانهای همجوار بالاتر است که یکی از مهمترین دلایل آن عدم بازارچه های عرضه میوه و تره بار در سطح استان محسوب می شود که طی مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان این موضوع توسط شهرداری ها در دست اقدام است.

وی با اشاره به عدم کمبود اقلام، افزود: برای حفظ آرامش بازار و کنترل قیمت های کالاهای اساسی و اولویت دار در ایام پایانی سال ، سهمیه ای بر اساس سرانه جمعیت به استان ها اختصاص داده شده است.

رئیس صمت استان سمنان ادامه داد: در استان سمنان نیز کالاهایی از قبیل برنج ، شکر، گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ منجمد در حال جذب و ذخیره سازی است که در ایام نوروز در سطح بازار استان عرضه شود.

تشنه دل با بیان اینکه ذخیره سازی ۷۵۰ تن میوه شامل ۵۰۰ تن پرتقال و ۲۵۰ تن سیب درختی در استان انجام شده است که از تاریخ ۲۷ اسفندماه توزیع آن توسط مراکزی که مشخص خواهد شد آغاز می‌شود، بیان کرد: تقاضای کاذب از سوی مصرف کننده برای برخی کالاهای اساسی از جمله گوشت مرغ و روغن باعث کمبود این کالاها در سطح عرضه می شود.

وی با بیان اینکه کمبود مواد اولیه و مواد ضروری تولید، مهمترین عامل کمبود و گرانی برخی کالاهای اساسی از جمله مرغ ، تخم مرغ و روغن است، گفت: تاثیر پذیری مستقیم و غیر مستقیم برخی کالا از نرخ ارز عامل دیگری در جهت افزایش قیمت برخی کالاها است.

رئیس صنعت معدن استان سمنان با بیان اینکه در سال ۹۹ بالغ بر ۶۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده و متخلفان به مراجع ذی ربط معرفی شده اند، تاکید داشت: طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ نیز از ۱۵ بهمن ماه آغاز شده و بازرسان سازمان در ایام نوروز و پایانی سال بازار کالا و خدمات خصوصا کالاهای اولویت دار در این ایام  را مورد رصد و پایش قرار می دهند.

کد خبر: ۷۸٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha