۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
مقامات آلمانی وعده تزریق ۱۰ میلیون واکسن در هفته را می‌دهند
اشپیگل:

مقامات آلمانی وعده تزریق ۱۰ میلیون واکسن در هفته را می‌دهند

ایالت های فدرال شکایت دارند که دولت فدرال تعداد بسیار اندکی واکسن خریداری کرده و به مراکز واکسیناسیون نیمه خالی خود اشاره می کنند.

به گزارش بازار به نقل از اشپیگل آلمان، واکسیناسیون در آلمان با سرعت کمتری از پیشگامان عرصه بین المللی انجام شده و در اواسط لیست کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد. به گفته وزیر دارایی فدرال، این امر باید به زودی تغییر کند. اولاف شولتس می گوید، دولت های فدرال و ایالتی ظرفیت واکسیناسیون خود را افزایش می دهند و به زودی هر هفته تا ده میلیون واکسیناسیون انجام خواهد شد.

این اتفاق در اواخر ماه مارس و طی ماه های آوریل، مه و ژوئن رخ خواهد داد. شولتس اضافه کرد که وی برای بهبود روند مبارزه با پاندمی در کابینه و در اجلاس اخیر ایالات فدرال تلاش کرده است.

تاکنون واکسن های فایزر، مدرنا و آسترازنکا در آلمان استفاده شده و هر سه فقط پس از واکسیناسیون دوم اثر کامل خود را ایجاد می کنند. تاکنون حدود ۴،۹۱۶ میلیون نفر در جمهوری فدرال واکسینه شده اند.

هنوز همه مراکز واکسیناسیون کاملا فعال نیستند. این امر عمدتا به دلیل مقادیر کم واکسن هایی است که تاکنون تحویل داده شده است. تا پایان ماه مارس، این سه تولید کننده واکسن باید در مجموع تقریبا ۲۰ میلیون دوز واکسن را تحویل داده باشند.

ایالت های فدرال شکایت دارند که دولت فدرال تعداد بسیار اندکی واکسن خریداری کرده و به مراکز واکسیناسیون نیمه خالی خود اشاره می کنند. با این حال، دولت فدرال انگشت اتهام را به سمت ایالت های فدرال اشاره گرفته و می گوید بخش قابل توجهی از واکسن ها در یخچال ها انبار شده اند.

اخیراً، اورسولا فون در لاین نیز در مورد وضعیت واکسیناسیون اتحادیه اروپا صحبت کرد. به گفته وی، از آوریل تعداد بسیار بیشتری از دوزهای واکسن در دسترس خواهد بود.

کد خبر: ۷۸٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha