۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
نقش واسطه‌گران در افزایش نرخ شیر/ افزایش قیمت در روزهای آینده منتفی است
نایب رئیس اتحادیه لبنیات یزد:

نقش واسطه‌گران در افزایش نرخ شیر/ افزایش قیمت در روزهای آینده منتفی است

یزد- صباغیان، نایب رئیس اتحادیه لبنیات و سوپر مارکت استان یزد قطب بودن این استان در تولید شیر، مرغ و تخم‌مرغ و نیز جولان واسطه‌گران را دلیل افزایش قیمت این محصول در یزد بیان کرد.

علیرضا صباغیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از ثبات قیمت شیر در روزهای پایانی سال و افزایش نیافتن آن در ایام نوروز خبر داد.

وی تصریح کرد: قیمت مصوب شیر از پنج هزار و ۸۰۰ تا شش هزار تومان تعیین شده و این نرخ‌گذاری حدود ۲۰ روز پیش انجام شده است؛ بنابراین، احتمال افزایش قیمت در روزهای آینده منتفی است.

نایب رئیس اتحادیه سوپر مارکت و لبنیات در مورد دلیل نوسان قیمت شیر با بیان اینکه در اواخر پاییز و اوایل زمستان کشور با کمبود شیر مواجه شد، گفت: افزایش مصرف شیر در بین مردم و کاهش شیردهی دام‌ها در زمستان سبب کاهش شیر و افزایش قیمت آن شد.

وی در ادامه اشاره کرد: ۴۰ تا ۶۰ تن شیر از استان یزد خارج می‌شود که این میزان از نظر اعتبار، از شیرهای باکیفیت کشور محسوب می‌شود که مورد مصرف شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ تولید محصولات لبنی قرار می‌گیرید.

صباغیان خاطرنشان کرد: به علت کمبود وجود کارخانجات فرآوری شده شیر در استان، شیر یزد با قیمت ارزان از استان خارج می‌شود و مجدد با چندین برابر قیمت اصلی، وارد استان می‌گردد.

وی با بیان اینکه محصولات لبنی تولیدی استان یزد مقرون به صرفه است، از مردم یزد خواستار خرید محصولات بومی شد و افزود: در صورت استفاده مردم یزد از محصولات بومی، هزینه‌های چند برابری به خانوارهای یزدی تحمیل نمی‌شود و دست واسطه‌گران و سودآوران از بازار لبنیات یزد قطع می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه لبنیات یزد در ادامه اذعان کرد: برخی ماست‌های فانتزی که از گران‌ترین اقلام لبنیاتی هستند، به طور چشمگیری با افزایش قیمت نسبت به قیمت تمام‌شده روبه‌رو هستند و حتی هفت الی هشت برابر گرانت‌تر از قیمت اصلی شیر تولیدی استان در بازار یزد به فروش می‌رسند.

وی در پاسخ به اینکه آیا شیوع ویروس کرونا بر مصرف شیر مردم تأثیر داشته، بیان کرد: بحران کرونا چندان در میزان مصرف شیر تأثیر نداشته، اما پیش از کرونا، مدارس که از موارد مصرفی شیر تولیدی استان محسوب می‌شدند از دایره مصرف خارج شدند که این موضوع در کاهش درخواست شیر تأثیر داشت.

کد خبر: ۷۸٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha