۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان بازداشت شد/ احضار ۵۰ مدیر به اتهام فساد اداری
دادستان کرمان:

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان بازداشت شد/ احضار ۵۰ مدیر به اتهام فساد اداری

کرمان - دادستان کرمان از بازداشت مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان به اتهام فساد اداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، دادخدا سالاری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای معاونین و ستادی دادسرای مرکز استان کرمان در راستای هماهنگی و تسریع مبارزه با فساد اداری و اجرایی با بیان این‌که تاکنون بیش از ۵۰ نفر از مسئولین استان در راستای مبارزه علیه فساد اداری و اجرایی، احضار شده و یا تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: برای تعدادی از این مدیران با توجه به اهمیت موضوع اتهامی و وجوه غیرقانونی تحصیل و تصاحب شده، قرار بازداشت موقت صادر شده و ۲۰ نفر از آن‌ها بازداشت شده‌اند.

وی با بیان این‌که متهمان احضار شده در سمت‌های مختلفی ازجمله فرمانداران سابق، شهردار، بخشدار، مدیر کل، معاون مدیرکل، رئیس اداره، رئیس شورا، کارمندان دولتی، عضو شورا، ذی‌حساب، کارشناسان و مدیران بانکی و بیمه‌ای و کارشناسان رسمی دادگستری بوده‌اند، یادآور شد: مدیران احضار شده به اتهام اختلاس، اخذ رشوه، تحصیل مال از طریق نامشروع، تضیییع اموال دولتی، پولشویی، استفاده غیرمجاز از اموال دولتی، مصرف وجوه دولتی بیش از اعتبار تعیین شده، تحصیل منفعت به نحو متقلبانه و مداخله در معاملات، از سوی دادسرا تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

دادستان کرمان همچنین از دستگیری مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان خبر داد و افزود: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به بازگشت ۳۰ هزار میلیارد ریال از حقوق و عوارض گمرکی به  بیت‌المال طی سال گذشته، گفت: در ماه‌های اخیر نیز با اقدامات انجام شده حدود ۶۰۰ میلیارد ریال از وجوه و اموال دولتی به بیت‌المال اعاده شده است.

سالاری گفت: در این مدت ۹ واحد آپارتمان، ۳۷ سکه بهار آزادی و همچنین یک قطعه زمین مسکونی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از متهمان کشف و توقیف شده است.

کد خبر: ۷۸٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha