۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کسب و کار اینترنتی؛ راه حل معضل بیکاری
پیشنهاد پژوهشگر فضای مجازی؛

کسب و کار اینترنتی؛ راه حل معضل بیکاری

منصورنژاد، مشاور فناوری و اطلاعات شهرداری با اشاره به لزوم حمایت از کسب و کارهای اینترنتی گفت: حل معضل بیکاری در گرو احترام به کسب و کارهای اینترنتی است.

به گزارش بازار، عباس منصور نژاد مشاور فناوری و اطلاعات شهرداری و پژوهشگر فضای مجازی با برنامه «حجره» در مورد کرونا و خرید اینترنتی از زیرساخت ها تا امنیت مصاحبه کرد.

منصور نژاد به بررسی کسب و کار اینترنتی از دو بعد حاکمیتی و مردمی پرداخت و گفت: از منظر حاکمیت، قوای سه گانه در حوزه کسب و کار اینترنتی باید به عنوان ذینفعان، نقش حمایتی ایفا کنند و با نگاه مثبت به این مسئله بپردازند و از منظر دیگر هم کارشناسان باید بخش تاریک مسئله را برای مردم روشن کنند.

منصور نژاد پرداختن به نقش روابط عمومی را ذیل نقش محتوا و کسب و کار عنوان کرد و افزود: در ایران، شرکت های نوپای اینترنتی نقش روابط عمومی را جدی نمی‌گیرند و اینکه به شدت متضرر می شوند هم به خاطر همین عدم استفاده از رسانه و کسانی است که رسانه را می شناسند.

او با انتقاد از جداسازی قواعد شأن حاکمیت و مردم، بیان کرد: فاصله این دو شأن در موضع کسب و کارهای اینترنتی از بدنه کارشناسی، یک مشکل آسیب رسان است؛ یعنی تصمیم‌گیرنده به نظر متخصص در این حوزه اهمیت نمی دهد.

منصور نژاد شکست را نتیجه وارد شدن به این فضا بدون اطلاعات عنوان کرد و در ادامه گفت: هم دولت مردان و هم مردم برای از بین بردن این آفت باید بدنه کارشناسی را تقویت کنند و رسانه یکی از ابزار های آن است و اگر کمک رسانه نباشد کارشناسان کاذب بیشتر می شوند.

وی در خاتمه با اشاره به بیکاری به عنوان مهم ترین معضل اقتصادی ایران خاطر نشان کرد: اگر بپذیریم که کسب و کار اینترنتی یکی از مهم ترین راهکارهای حل این چالش در ایران است، باید به آن احترام بگذاریم که حاصل آن ایجاد خود به خودی بودجه و ساختار می باشد.

کد خبر: ۷۸٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha