۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
دانش بنیان ها به میدان آمدند/ شکست کرونا با فناوری
بازار از مازندران گزارش می دهد؛

دانش بنیان ها به میدان آمدند/ شکست کرونا با فناوری

ساری- پای شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران به کرونا ویروس کشیده شد و محققان استان برای ریشه‌کنی و مهار این مهمان ناخوانده آستین همت را بالا زده اند.

فوزیه حمزه پور -بازار - کرونا ویروس تاکنون بیش از ۴۰۰ مازندرانی را درگیر کرده و بخش‌های مختلف ازجمله محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان به میدان آمدند تا با کمک هم، این ویروس مزاحم را ریشه‌کن کنند.

تولید پهباد محلول‌پاش، محلول گیاه پوشان و محصول ضد قارچ و باکتری ازجمله تولیدات محققان مازندرانی برای مبارزه با کرونا ویروس است. سید حسین صالحی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنعت سبز طبرستان که موفق به تولید محصول ضدعفونی‌کننده محوطه‌ها و فضاهای عمومی شده است، می‌گوید: این محلول الکی برای ضدعفونی کلیه سطوح کاربرد دارد و درواقع یک ژل الکلی برای ضدعفونی دست است.

وی ظرفیت تولید روزانه این محلول را ۳۰ تن بیان کرد و گفت: این شرکت قادر است ۳۰ تن محلول ضدعفونی‌کننده محوطه، پنج‌تن محلول الکی در حجم‌های مختلف و پنج‌تن ژل الکلی در حجم‌های ۲۵۰ میلی‌لیتری، یک لیتری و چهار لیتری تولید کند.

وی ادامه داد: این محلول برای ضدعفونی کارخانه‌ها، ایستگاه‌های مترو، قطارها، فرودگاه‌ها، اتوبوس‌ها، ناوگان حمل و غیره کاربرد دارد و اقدامی کوچک از سوی محققان این شرکت در همراهی با مردم در اوضاع کرونایی کشور است.

شرکت مدار گستر فناور چالوس نیز با تولید اکسیژن فعال برای مقابله با ویروس‌ها در مبارزه با کرونا نقش‌آفرینی کرد و با تولید این دستگاه سعی کرده دین خود را هم‌وطنان ادا کند

شرکت مدار گستر فناور چالوس نیز با تولید اکسیژن فعال برای مقابله با ویروس‌ها در مبارزه با کرونا نقش‌آفرینی کرد و با تولید این دستگاه سعی کرده دین خود را هم‌وطنان ادا کند.

خواجوی مقدم مدیرعامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار بازار، کنترل میکروارگانیسم بیماری‌زا نظیر قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها را ازجمله مزیت‌های دستگاه تولیدی این شرکت بیان کرد و گفت: این دستگاه برای ضدعفونی و استریل اتاق عمل، استریل وسایل آزمایشگاهی پزشکی، تولید آب خالص برای مصارف دارویی و آزمایشگاهی کاربرد دارد.

وی با اظهار اینکه با تولید دستگاه اکسیژن فعال از خروج ارز پیشگیری شده است، کاهش بو و گازهای آلی در فضای بیمارستان و سرویس‌های بهداشتی، افزایش اکسیژن و بهبود کیفیت هوا، ضدعفونی بالش و ملحفه هتل‌ها را از دیگر قابلیت‌های دستگاه تولید برشمرد و گفت: اکسیژن فعال بعد از واکنش به اکسیژن تبدیل می‌شود و پسماندی تولید نمی‌کند.

تولید محلول ضدعفونی کنونی میوه و سبزی‌ها از دیگر تولیدات شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران برای مقابله با کرونا ویروس است و حذف مواد شیمیایی، کنترل میکروارگانیسم بیماری‌زا ازجمله مزیت‌ها به شمار می‌رود.

تولید محلول ضدعفونی کننده میوه و سبزی ها

شرکت پوشش حیات سبز مازندران هم اقدام به تولید محلولی با پایه گیاهی متشکل از عصاره‌های گیاهی کرده که در ضدعفونی کردن میوه و سبزی‌ها کاربرد دارد و ضد قارچ و ضد باکتری است. همچنین شرکت کاسپین هوا دریای مازندران نیز اقدام به تولید پهباد محلول‌پاش برای کنترل کرونا کرده است.

علی معتمد زادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار به نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله کرونا ویروس در مازندران اشاره و اضافه کرد: شرکت دانش‌بنیان کاسپین هوا دریا مستقر در پارک علم و فناوری استان موفق به تولید پهباد محلول‌پاش برای مقابله با گسترش کرونا ویروس شد.

وی سرعت‌بالای محلول‌پاشی این پهباد را ۴۰ برابر روش نیروی انسانی و ماشین‌آلات دیگر بیان کرد و گفت: ارتفاع پروازی این پهباد ۱۲۰ متر با برد دو الی ۵ کیلومتر بوده و دارای حالت محلول‌پاشی از پهلو و بالا به پایین است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اظهار اینکه این پهباد قابلیت محلول‌پاشی به‌صورت ۲۴ ساعته، پاشش هم‌زمان و یکنواخت بر روی سطوح را دارد، افزود: تنظیم خودکار شدت پاشش، تنظیم ارتفاع پاشش بر مبنای سرعت باد افقی، اسکن خودکار منطقه و محیط به‌صورت هوشمند را از دیگر قابلیت‌ها بیان کرد.

معتمد زادگان ادامه داد: این پهباد قادر است هر هکتار را در ۱۰ دقیقه محلول‌پاشی کند و پروانه‌های آن از مواد پلاستیکی مقاوم با مهندسی بالا ساخته‌شده و دارای هشت روتوره است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران، گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان را در سال جاری در استان بیش از ۲۹۶ میلیارد تومان و میزان صادرات محصول دانش‌بنیان را بیش از یک‌میلیون و ۲۴۹ میلیون دلار اعلام کرد.

درحالی‌که عده‌ای سودجو مشغول احتکار اقلام بهداشتی و مایحتاج عمومی موردنیاز سلامت مردم هستند، محققان مازندران دست‌به‌کار شده‌اند تا آلام مردم استان درنبرد با میهمان مزاحم و ناخوانده چینی بکاهند و حمایت از این شرکت‌های فناور و تولیدی ازجمله ضرورت‌ها به شمار می‌رود.

پارک علم و فناوری مازندران مجموعه‌ای تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، باهدف تولید و افزایش ثروت در جامعه از طریق فعالیت متکی بر دانش و فناوری مشغول فعالیت است.
 نیازسنجی، ایده پردازی، تحقیق و توسعه، طراحی مهندسی، ثبت مالکیت فکری، تجاری‌سازی، انتقال فناوری، فروش و پشتیبانی بعدی برای تحقق محصولات فناوری در عرصه تولید صنعتی و همچنین عرضه سایر خدمات تخصصی ازجمله اهداف پارک علم و فناوری به شمار می‌رود.

کد خبر: ۷٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha