۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
بذرپاشی زودهنگام به شالیزارهای مازندران خسارت می‌زند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بذرپاشی زودهنگام به شالیزارهای مازندران خسارت می‌زند

ساری- رمضانی، مدیر دفتر برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۶۰ درصد شالیزارهای استان شخم و شیار شدند، گفت: بذرپاشی زودهنگام سبب بروز خسارت خواهد شد.

علی محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به انجام شخم و شیار در ۶۰ درصد مزارع استان اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط کرونایی انجام شخم و شیار طبق برنامه زمانبندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به شروع احداث خزانه گیری اولیه در استان از کشاورزان خواست تا در این زمینه تعجیل نکنند و گفت: شرایط آب وهوایی در استان در اواخر اسفندماه برای بذرپاشی مناسب خواهد بود و زمان باقیمانده بهترین فرصت برای شخم وشیار اولیه است.

مدیر دفتر برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید براینکه برای احداث خزانه اولیه مشکلی وجود ندارد، گفت: خزانه گیری زودهنگام سبب بروز خسارت هایی می شود از اینرو باید از بذرپاشی زودهنگام جلوگیری کرد.

رمضانی درباره نشای مکانیزه نیز گفت: از بذرپاشی تا پرورش گیاه ۱۷ روز زمان نیاز است و با توجه به شرایط آب وهوایی، زمان مناسب برای نشا، اواخر فروردین ماه است.

وی درباره شرایط مناسب برای بذرپاشی نیز اظهار داشت: حداقل دمای مناسب برای بذر ۱۲ درجه است و باید دمای مورد نیاز خاک را داشته باشیم.

مدیر دفتر برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه بهار زودرس را داریم ولی احتمال یخ زدگی وجود دارد، از کشاورزان خواست تا با توجه به شرایط کنونی، از اواخر فروردین نسبت به نشاگیری اقدام کنند.

کد خبر: ۷۸٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha