۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
کارخانه ذوب آهن اردبیل فعالیت خود را از سر می‌گیرد
معاون استاندار اردبیل:

کارخانه ذوب آهن اردبیل فعالیت خود را از سر می‌گیرد

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با مشارکت ایمیدرو کارخانه ذوب آهن اردبیل فعالیت خود را از سر گرفته و شاهد تولید محصولات در این واحد صنعتی خواهیم بود.

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سفر وزیر صمت به استان اردبیل از رزم‌ حسینی خواستیم تا دو شرکت زیرمجموعه وزارت صمت ایمیدرو و ایدرو در استان اردبیل سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام داده و در کنار آن صنعت قطعه‌سازی خودروی کشور در اردبیل شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: وزیر صمت قول دادند تا در کنار سرمایه‌گذاری ایدرو و ایمیدرو به شرکت ایران خودرو دستور دهند تا بخشی از صنایع قطعه‌سازی خود را در استان اردبیل راه‌اندازی کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از صنعتگران و فعالان اقتصادی در استان خبر داد و گفت: وزارت صمت متعهد شد در سال آینده در حمایت از صنعت نوپای استان، ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در اختیار سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار گیرد تا تحول صنعتی و تولیدی در استان رقم بخورد.

عزیزی به محرومیت استان در سال‌های گذشته از صنایع مادر و زیرساختی اشاره کرد و افزود: ما خوشحال هستیم که کارخانه ام. دی. اف در اردبیل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شد که با افتتاح این کارخانه اردبیل به قطب اول تولید ام. دی. اف کشور با ۳۵ درصد ظرفیت نیاز بازار تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار راه‌اندازی این کارخانه بعد از ۱۰ سال، راه‌اندازی مجدد ابریشم سبلان را در تولید محصولات نساجی شاهد هستیم که بخش خصوصی با خریداری این واحد از بانک ملی به بهسازی و بازسازی آن تلاش کرده تا در این مجموعه نیز ظرفیت اشتغال تا ۸۰۰ نفر فراهم آید.

عزیزی اضافه کرد: ما تکمیل زنجیره تولید و ارزش افزوده را به عنوان یک اولویت برای واحدهای تولیدی و صنعتی هدف‌گذاری کردیم که تقویت در این حوزه می‌تواند نتایج سودمندی را داشته باشد.

وی به مجموعه آرتاپان، آرتا انرژی و آرتاپلاست در نمین اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه صنعتی نیز که در شهرک غیردولتی اجرایی شده یک فرصت استثنایی در تقویت ارزش افزوده و صادرات محصولات اساسی در صنعت چوب را رقم زده است.

عزیزی به ضرورت توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با استقبال سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: در اکثر شهرستان‌ها با استقبال سرمایه‌گذاران طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی در حال اجراست به طوریکه در یک‌هزار هکتار زمین قرار شد شهرک صنعتی شماره دو اردبیل مراحل توسعه خود را سپری کند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: وزارت صمت متعهد شد تا در مقابل واگذاری یک‌هزار هکتار زمین، زیرساخت‌های لازم را در این شهرک‌ها فراهم کند تا واحدهای صنعتی رونق بیشتری پیدا کنند.

وی همچنین به تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی، صنعتی و حتی معدنی اشاره کرد و ادامه داد: به هیچ وجه نباید این زنجیره با واسطه و یا دلال‌بازی صورت بگیرد بلکه بهتر است سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان با شرایط مناسب مواد اولیه را تأمین کرده و تولید خود را با جدیت دنبال کنند.

کد خبر: ۷۸٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha